امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

امروز هیبت نظام سلطه روبه افول است/دفاع مقدس افرادی چون حاج قاسم را تربیت کرده است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: جبهه افرادی همچون سردار سلیمانی، حسن باقری، همت و دیگر شهدا را تربیت کرده است؛ انسان‌های جهادگر همواره خود را بدهکار خداوند و مردم می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه ، با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: قرآن کریم می‌فرماید از بندگانی نباشید که نعمات را استفاده می‌کنند و شکر نعمت بجا نمی‌آورد؛ آنچه در عالم هست از آنِ خداوند است، مالک همه عالم خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری ارجمند در نقش روزی حلال در تربیت فرزند، اذعان داشت: سبک زندگی اسلامی هزاران موضوع دارد و یکی از موضوعات بحث خانواده است؛ آیا تنها مسلمان شناسنامه‌ای بودن کافی است؟ شهید مطهری می‌فرمایند بسیاری از شیعیان و مسلمانان شناسنامه‌ای هستند؛ مسلمان متعالی کسی است که تسلیم اوامر خداوند است؛ در عبد خداوند بودن نه گفتن در اجرای دستورات معنایی ندارد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: زن و مرد مسلمان وظایف مشترکی دارند؛ پدر و مادر مشترکاً در تربیت فرزند وظیفه دارند؛ اگر والدین در تربیت فرزند اهتمام نورزند در آینده این کودک سربار جامعه می‌شود؛ کسی که روزی حرام برای زن و فرزند خود می‌آورد ضرر کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: امام باقر (ع) بیان داشته‌اند هر کسی اولاد و فرزند خود را در راه خدا خرج کند، همانند پدران و مادران شهدا، بداند خداوند متعال آنها را از آتش جهنم نجات می‌دهد؛ یکی از باقیات و صالحات پدر و مادر فرزند صالح است که بدرستی تربیت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری ارجمند با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هدف دشمن از جنگ تحمیلی این بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرد، هدف دیگر انتقام‌گیری بود؛ سالیان سال نظام سلطه در ایران از منابع این مملکت غارت می‌کردند؛ نظام سلطه ضربه خورد در حالی که تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی را می دانستند و حتی از سیم خاردار هم برای ایران دریغ می‌کردند و امروز ما در عرصه نظامی به جایی رسیدیم که تکنولوژی نظامی، فکر و فرهنگ انقلابی را صادر می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: آن چه پشت رژیم بعث بود و در مقابل جمهوری اسلامی ایستاد کل جهان سلطه بود و همه دست در دست هم دادند تا انقلاب را از ما بگیرند؛ جهان سلطه در دوره دفاع مقدس ضربه سنگینی خورده است؛ امروز هیبت نظام سلطه رو به افول است در حالی که انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است؛ امروز دنیا نامردی و جنایت امریکا و نظام سلطه را فهمیده است، تروریست دولتی امریکا است و این بر جهانیان ثابت شده است.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به ترور سردار سلیمانی تاکید کرد: ما انتقام شهید سردار سلیمانی را از هر کسی که در ترور ایشان نقش داشت، خواهیم گرفت؛ این سوال مطرح است چرا نظام سلطه با تمام هیبت ظاهری نتوانست پیروز شود؟ رهبری امام (ره) و دانش ایشان باعث پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس شد؛ قطعا کسی که تقوا داشته باشد خداوند راه‌های زمین و آسمان را به او نشان می‌دهد؛ جنگ ایران و عراق، جنگ ایران مقابل تمام دنیا بود؛ شجاعت و قاطعیت امام (ره) و بعد معنوی ایشان زمینه‌ساز پیروزی در جنگ تحمیلی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیری ارجمند اذعان داشت: جبهه افرادی همچون سردار سلیمانی، حسن باقری، همت و دیگر شهدا را تربیت کرده است؛ اخلاص و کار برای رضای خداوند در جبهه های دفاع مقدس حاکم بود؛ انسان‌های جهادگر همواره خود را بدهکار خداوند و مردم می‌دانند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با گله از مسئولین اذعان داشت: چرا مسئولین این تفکر را دارند که سپاهیان و نظامیان در دفاع مقدس شرکت کردند و خود باید در همایش‌ها و برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس شرکت کنند؟ اگر این چنین است چرا شما در مسند نهادها و ارگان‌ها هستید؟ مدیران نظام و کارمندان دولت به خود اجازه نمی‌دهند در مراسم دینی و مذهبی شرکت کنند ولی به یاد داشته باشند دوره مدیریت و مسئولیت آنها نیز به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا