سرپرست اداره آموزش و پرورش فیروزکوه:

امکان آموزش مجازی برای کودکان استثنائی نیست/۴ گروهی که توصیه می شود آموزش حضوری داشته باشند

سرپرست اداره آموزش و پرورش فیروزکوه گفت: دانش آموزان استثنائی به هیچ عنوان نمی توانند در فضای مجازی آموزش ببینند و قطعاً باید به صورت حضوری آموزش ها را دریافت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، فاطمه سیر، سرپرست اداره آموزش و پرورش فیروزکوه با اشاره به این که یک مدرسه کودکان استثنائی در شهرستان فیروزکوه فعال است، گفت: این مدرسه مقطع ابتدائی و متوسطه اول را پوشش می دهد؛ تاکنون ۱۱ دانش آموز استثنائی در سامانه ثبت نام شده اند؛ این دانش آموزان به هیچ عنوان نمی توانند در فضای مجازی آموزش ببینند و قطعاً باید به صورت حضوری آموزش ها را دریافت نمایند.

امکان آموزش مجازی برای کودکان استثنائی وجود ندارد

سرپرست اداره آموزش و پرورش فیروزکوه در ادامه افزود: پیشنهاد شد آموزش ها در قالب درسنامه و حضور دو روز در هفته در مدرسه به صورت مجزا و با حفظ پروتوکل های بهداشتی به کودکان استثنائی ارائه شود؛ متاسفانه این پیشنهاد مورد استقبال خانواده ها قرار نگرفت و با شرایط موجود خانواده ها حاضر نیستند دانش آموزان به صورت حضوری آموزش ببینند.

وی هم چنین تاکید کرد: چون خانواده ها راضی به آموزش حضوری نبودند و آموزش مجازی برای این کودکان امکان پذیر نیست، در قالب درسنامه آموزش ارائه شود؛ این درسنامه ها از سوی مدرسه تهیه و تحویل اولیا می شود؛ درسنامه ها محتوای آموزشی است که در قالب فیلم های آموزشی ارائه می شود.

سیر خاطر نشان کرد: مدرسه مجازی هم از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران راه اندازی شد که منبع خوبی ویژه همین دانش آموزان استثنائی است چون تدریس در مدرسه مجازی از همه دروس متوسطه اول و دوم است که توسط دبیران شهرستان های استان تهران انجام می شود؛ تاکنون مدرسه مجازی خروجی خوبی داشته است.

وی در ادامه با تاکید بر این که در شهرستان فیروزکوه دانش آموز محروم از تحصیل نداریم، اذعان داشت: تحت هیچ عنوان ما یک دانش آموز بازمانده از تحصیل نداریم؛ با توجه به این که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد مدارس حضوری هستند و الزام به حضور وجود داشت، ما همان روز اعلام کردیم مدارس غیرحضوری است.

۴ گروهی که توصیه می شود آموزش حضوری داشته باشند

سرپرست اداره آموزش و پرورش فیروزکوه افزود: ۴ گروه از دانش آموزان باید حضوری باشند که باز هم اختیار به دست دانش آموز بود و با توجه به شرایطی که وجود داشت خانواده ها نیز پذیرفتند؛ دانش آموزانی که دسترسی به فضای شاد داشتند در فضای مجازی حضور یافتند؛ دانش آموزانی که تحت هیچ شرایطی دسترسی به نت، موبایل و تبلت ندارند، آموزش دروس اصلی و پایه را با حفظ پروتوکل های بهداشتی و فاصله گذاری روزانه با حضور ۵-۴ دانش آموز در مدرسه دارند.

سیر اظهار داشت: دانش آموزانی که افت تحصیلی در پایه های قبل داشتند نیز با همان شرایط و با اختیاراولیاء آموزش حضوری را دریافت می کنند؛ باید تاکید کنم در خصوص این ۴ گروه هیچ الزامی برای حضور در مدارس وجود ندارد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش فیروزکوه اذعان داشت: گروه دیگر دانش آموزانی بودند که در سطح قابل قبولی بودند ولی نیاز به رفع اشکال در دروس داشتند مخصوصاً دانش آموزان متوسطه دوم که این ها در رشته تجربی، ریاضی و رشته های فنی حضور در مدرسه داشتند البته بیش از ۵ نفر ممنوعیت اعمال شد و با حفظ پروتوکل های بهداشتی کلاس ها برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: گروه چهارم که از نظر من مهم ترین گروه هستند پایه های ورودی هر مقطع شامل اول ابتدائی، چهارم، هفتم و دهم بودند؛ کلاس های اول ایجاد ارتباط عاطفی و صمیمی بین محیط آموزشی و دانش آموزان مطرح بود و مقاطع بعدی آشنایی با معلم جدید و محیطی که جدید وارد شدند، مدنظر بود؛ این مقاطع روزانه و با اختیار اولیا و با حضور اولیا در مدارس آموزش را دریافت می کنند.

اولویت با سلامت دانش آموزان است

سیر در ادامه به فشار بر معلمان در این شرایط اشاره داشت و خاطر نشان کرد: معلمین باید هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی آموزش ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند؛ از ۱۵ شهریور تا ۱۲ مهر معلمین از ساعت ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ در مدارس حضور داشتند و به محض رسیدن به منزل ساعت یک ظهر در سامانه شاد فعال می شدند؛ قطعاً دغدغه سلامت دانش آموزان بدتر فشار است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش فیروزکوه بر همکاری اولیا با اداره آموزش و پرورش تاکید کرد و اذعان داشت: خواسته من از اولیا این است که صبورانه در این مسیر همکاری داشته با توجه به این که مقامات آموزش و پرورش در خصوص ضعف آموزش در این شرایط قول مساعدی داده اند و امیدواریم با از بین رفتن ویروس پوشش تحصیلی را برای دانش آموزان در فصل تابستان داشته باشیم و کیفیت آموزش پایین نیاید؛ در حال حاضر اولویت سلامت دانش آموزان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا