حجت الاسلام والمسلمین سراج:

ام البنین خود را وقف دوستی اهل بیت (ع) کرد/حضرت ام البنین (س) در معرفت نسبت به امام عصر خویش زمان شناس بودند

کارشناس مذهبی گفت: از فضایل این بانوی بزرگوار همین بس که در اطاعت از ولی، زمان شناس بود و به موقع به یاری امام زمانش رسید.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم سراج، کارشناس مذهبی ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام البنین (س)، پیرامون ویژگی های حضرت بیان کرد: خصوصیات و فضیلت های این بانوی وارسته که به عنوان الگویی مهم و تربیت یافته در میان زنان تاریخ اسلام شناخته می شوند ابعاد مختلفی دارد که بررسی تمامی آن ها کلام را به درازا می کشاند.

این کارشناس مذهبی در خصوص خصوصیات حضرت ام البنین (س) اذعان داشت: جنبه الگو بودن حضرت، محدود به عنوان مادر شهید و تربیت دینی فرزندان نیست؛ بلکه ام البنین(س)، نمونه بارز یک انسان با معرفت و درواقع عارف به حق اهل بیت علیهم السلام بود؛ محبتی خالصانه به آنان داشت و خود را وقف دوستی ایشان کرده بود.

وی در ادامه افزود: ادب و احترام حضرت ام البنین (س) نسبت به امیر المومنین (ع) نه به عنوان همسر بلکه به عنوان مولا و پیشوای خود و با توجه ویژه به عظمت و جایگاه والای امام همراه بود.

حجت الاسلام والمسلمین سراج همچنین گفت: معرفت و احترام ام البنین (س) نسبت به بزرگیِ مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) به عنوان محبوبه خدا، عیان بود و با درک کامل این موضوع خود را جانشین آن حضرت نمی دانستند و به خدمت فرزندان فاطمه (س) از بذل آنچه در توان داشتند، دریغ نورزیدند.

این کارشناس مذهبی در رابطه با یکی از مهم ترین ویژگی های حضرت ام البنین (س) اظهار داشت: خانه داری و تربیت فرزندان براساس مکتب اهل بیت از ویژگی های چشمگیر حضرت بوده است؛ هر یک از این چهار جوان تربیت یافته در مکتب امّ البنین(س)، در مرحله نخست از اوصاف والای پدر گرامی شان علی علیه السلام تأثیر پذیرفته بودند و در مرحله بعد از مادر با کمال خود ادب و ایثار را فرا گرفتند.

وی همچنین اشاره کرد: نمونه بارز تربیت یافته دامان ام البنین(س)، حضرت ابوالفضل (ع)، پدر تمام فضیلت ها، هستند که اسوه ای بی بدیل در رشادت، نجابت، شرافت، جوانمردی، اخلاق و کمالات انسانی بودند.

این کارشناس مذهبی در ادامه خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار به ضرورات اجتماعی و نیاز مستمندان نیز همواره توجه داشتند که در تصدیق این حرف مستنداتی نیز موجود است.

حجت الاسلام والمسلمین سراج در شرح بصیرت حضرت ام البنین (س) تصریح کرد: از فضایل این مادر بزرگوار همین بس که در معرفت نسبت به ولایت و اطاعت از امام عصر خویش زمان شناس بودند و بر خلاف گروهی همچون توابین یاری حسین (ع) را به بعد موکول نکردند.

وی اظهار داشت: تمامی سخنان حضرت ام البنبن (س) در حول عاشورا، نیروی ایمان و مقدار پیروی ایشان را از امام حسین علیه السلام نشان می دهد.

این کارشناس مذهبی در پایان بیان کرد: محبت بی شائبه امّ البنین(س) در حق فرزندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و فداکاری های فرزندان او در راه سید الشهداء علیه السلام، در این دنیا نیز مؤثر بود؛ اهل بیت عصمت و طهارت در احترام و بزرگداشت آنان کوشیدند و از قدردانی نسبت به آنان چیزی فروگذار نکردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا