مدیر امور منابع آب فیروزکوه:

انسداد ۲ حلقه چاه غیر مجاز در اراضی روستای سیمین دشت

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از انسداد ۲ حلقه چاه غیر مجازدر یک روز کاری و جلوگیری از برداشت سالانه ۶۰ هزار متر مکعب آب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، وحید مرادی نسب، مدیر امور منابع آب فیروزکوه، از انسداد ۲ حلقه چاه غیر مجازدر یک روز کاری و جلوگیری از برداشت سالانه ۶۰ هزار متر مکعب آب خبر داد و گفت: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طی یک روز کاری ۲ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در اراضی روستای سیمین دشت در مجموع به عمق ۴۵ متر و با دبی ۴.۵ لیتر برثانیه پر و مسدود گردید.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی دشت مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۶۰ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت فیروزکوه جلوگیری شد.

مرادی نسب با اشاره به اینکه در ماه جاری همچنین ۱۶ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۳۴ اخطاریه در بخش آب های سطحی و زیرزمینی صادر شده است، تصریح کرد: ۲۳ حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بازدید دوره ای قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیر مجاز نقش موثری در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی دارد، عنوان کرد: شناسایی و برخورد با چاه های غیر مجاز از وظایف ذاتی و قانونی این امور به شمار می رود و در طرح احیاء و تعادل‌ بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش های اساسی از جمله کشاورزی که مهمترین و پر مصرف ترین می باشد، کنترل کرد.

مرادی نسب در پایان خاطر نشان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز در دستور کار قرار دارد تا با اجرای این طرح بتوانیم در منابع و سفره های آب زیرزمینی و بعضی از دشت‌های این شهرستان تعادل نسبی را برقرار و روند افت آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا