حسینی مطرح کرد؛

اهمیت توانمندسازی نوجوانان جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی فیروزکوه گفت: هدف از اجرای طرح مانا، ارتقای توانمندی گروه نوجوان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حسینی کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه درباره طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران _مانا_ در فیروزکوه، گفت: به منظور ارتقای توانمندسازی و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، و به منظور استفاده بهینه از اوقات فراغت نوجوانان، از سال ۹۸ طرح مانا گروه دختران _۱۵ تا ۱۸ سال_ توسط تسهیل‌گران آموزش دیده در پایگاه های تحت نظارت سازمان بهزیستی انجام می شود.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، ارتقای توانمندی گروه نوجوان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی، افزایش مهارت کار گروهی و مشارکتی، توسعه روابط مشارکتی در حل مسائل و تصمیم گیری‌ها در افراد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حسینی اذعان داشت: این رویکرد به ویژه در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر، علاوه بر ارتقاء دانش و آگاهی آنان، توانمندی و ظرفیت لازم برای شناخت مسائل، مخاطرات و چالش‌های اولویت‌دار را به دنبال داشته و در نتیجه ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه‌های کوچک همیاری در خانواده و محله را نیز فراهم می‌کند.

گفتنی است این طرح در سال ۱۴۰۰ به صورت کارگاهی از تیر ماه در شهرستان فیروزکوه برگزار می گردد و روز گذشته مراسم اختتامیه و ارائه پروژه‌ها با حضور نمایندگان آموزش و پرورش‌ شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، کارشناسان اداره بهزیستی توسط نوجوانان برای گروه‌های محلی و معتمدین همراه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا