رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه:

اورژانس اجتماعی با هدف کنترل کاهش بحران های فردی و اجتماعی در فیروزکوه در حال خدمت رسانی است

عموزاده گفت: اورژانس اجتماعی در مباحث تخصصی آسیب مداخله می کند و گروه های هدف آن زوجین متقاضی طلاق، کودکان آسیب دیده، همسران آسیب دیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در کلیه سنین در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند می باشند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اصغر عموزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه در تشریح فعالیت های اورژانس اجتماعی اظهار داشت: طرح اورژانس اجتماعی از مهر ماه سال ۹۶ در شهرستان فیروزکوه افتتاح شد.

وی افزود: اورژانس اجتماعی با هدف کلی کنترل کاهش بحران های فردی – خانوادگی و اجتماعی شکل گرفت؛ اورژانس اجتماعی در مباحث تخصصی آسیب مداخله می کند و گروه های هدف آن زوجین متقاضی طلاق، کودکان آسیب دیده، همسران آسیب دیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در کلیه سنین در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند می باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه در خصوص روند فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: یک تیم کارشناسی با دو خودروی مختص اورژانس اجتماعی با آرم و نشان این طرح، در سطح شهرستان و روستاها مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند؛ آسیب های شناسایی شده، با ورود نیروی انتظامی یا دیگر دستگاه های مربوطه، در صورت نیاز به مراکز بهزیستی ارجاع داده می شود تا رفع گردد.

عموزاده با اشاره به خط تلفن مربوط به اورژانس اجتماعی خاطر نشان کرد: آمار نشان می دهد تابلوهای نصب شده در سطح شهرستان در اطلاع رسانی شماره ۱۲۳ ( خط تلفن مربوط به اورژانس اجتماعی ) به خوبی عمل کرده اند و کودکان و سایر افراد در معرض آسیب با این شماره آشنا هستند.

وی در رابطه با فعالیت های اورژانس اجتماعی در دهه فجر گفت: در روز ۲۲ بهمن رزمایش و گشت ویژه ای از سوی اورژانس اجتماعی صورت گرفت؛ در ایام دهه فجر نیز، اورژانس اجتماعی در مناطق پر خطر و در معرض آسیب به شکل دوره ای به خدمات رسانی مشغول بودند.

رئیس اداره بهزیستی در خصوص آمار فرزندخواندگی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در سال ۹۹ شش مورد متقاضی فرزندخواندگی بودند؛ سبک و سیاق روند ثبت درخواست در حال حاضر در سامانه فرزندخواندگی طی می شود.

وی ادامه داد: با برگزاری کمیسیون مربوطه در شهرستان صلاحیت و عدم صلاحیت خانواده های متقاضی مورد بررسی قرار می گیرد و گزارش جامعی برای کمیته تهران، طبق اولویت بندی و دور از هر گونه بی عدالتی رسیدگی می شود.

عموزاده در پایان بیان داشت: در گذشته هیچ کمیسیونی مربوط به فرزندخواندگی در سطح شهرستان برگزار نمی شد و خانواده ها مجبور به رفت و آمدهای متعددی به تهران بودند که بحمدالله این مشکل رفع شده است و امروز این امکانات در شهرستان فیروزکوه وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا