رسولی نژاد:

با دریافت ۵۰۰ میلیارد اعتبار می توانستیم مانع از خسارت ۵ هزار میلیاردی سیل بشویم

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه در مجلس گفت: پیش از وقوع سیل به دنبال اعتبارات صد میلیاردی بودیم و سیل به ما هزار میلیارد خسارت زد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید احمد رسولی نژاد در حاشیه نشست کمیته برنامه ریزی که با حضورعلاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد، در خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری در بسیاری امور مانع از ایجاد خسارت بیشتر می شود و پیش از وقوع سیل اگر ۵۰۰ میلیارد اعتباربه ما داده می شد در زمان وقوع سیل ۵ هزار میلیارد خسارت نمی دیدیم.

وی ادامه داد: سیل مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد، پیش از وقوع سیل به دنبال اعتبارات صد میلیاردی بودیم و سیل به ما هزار میلیارد خسارت زد و در این راستاحساب اعتبارات تخصیصی به سیل باید از اعتبارات شهرستان جدا باشد.

نماینده مجلس ضمن تقدیر از ازوجی گفت: ازوجی از مدیران باسابقه و خوش نام است و به همین دلیل درخواست و انتظار کمک و همراهی داریم.

رسولی نژاد ادامه داد: محسن منصوری استاندار جهادی تهران در جریان سیل حضور داشتند و به ما کمک کردندو در این راستا از مدیران شهرستانی انتظار داریم که پای کار باشند و تنها به اقدامات و پیگیریهای محمد حیدری منش فرماندار و نماینده مجلس بسنده نکنند.

وی با اشاره به تاکید مقام رهبری بر ایجاد اشتغال، اظهار داشت: شهرستان فیروز کوه ظرفیت گردشگری مناسبی دارد، جوانان زیادی تمایل به کار در کارخانجات منطقه ندارند اما با افزایش ظرفیت گردشگری می توان برای جوانان در این حوزه ایجاد اشتغال کرد و برای ترغیب جوانان برای کار در این حوزه تلاش کنیم.

نماینده مجلس گفت : در سال ۹۹ اعتبارات عمرانی شهرستان صفر بود و راههای روستایی یک ریال هم اعتبار نداشت و در حال حاضر پس از دو سال اعتبارات خوبی در حوزه عمرانی دریافت کردیم.

رسولی نژاد ادامه با اشاره به مشکل مسکن مهر گفت: ابراهیم رییسی رئیس جمهور دستور دادند که مشکل مسکن مهر در کل کشور تا پایان سال حل شود اما در وزارت راه و شهر سازی اراده ای برای اجرای این دستور نمی بینیم و شاید سال آینده مشکل حل شود.

وی ادامه داد: مشکل مسکن مهر گیلاوند با ۹۷ میلیارد تومان حل می شود که همه آن مربوط به اعتبار نیست و بخشی از آن به تدبیر مربوط می شود.

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه در مجلس گفت: در حوزه مساحت منابع طبیعی با اختلاف از سایر شهرستانها با ۳۰۰ هکتار مرتع دراستان اول هستیم، شهرهای دماوند و فیروز کوه بیش از ۵۰ درصد مراتع استان را دارند برای آبخیز داری ۲ و نیم میلیارد تومان به دماوند و فیروز کوه تخصیص داده شود که به ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پس از برگزاری جلسه با آقای نوبخت افزایش پیدا کرد.

رسولی نژاد ادامه داد: برای لایروبی ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز هست و فقط ۲ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده است.

وی افزود: اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی بانک صادرات برای محور فیروز کوه – سمنان تخصیص داده شد و در حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه تخصیص داده شد اما هنوز کار انجام نشده و در مسیر جاده ای باریک و حادثه ساز با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما مشکلات بیش از پیش خواهد بود.

نماینده مجلس گفت: وسیع ترین شهرستان استان تهران هستیم راه روستایی اصلی، فرعی، بین استانی داریم که نیاز به نگهداری دارد بارش برف سنگین در زمستان آسیب می زند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا