بدرفتاری های کودکان و کنترل اضطراب آن ها در دوران کرونا

در مواقع همه گیری بیماری برای کودکان بسیار دشوار است رفتار خود را پنهان کنند در نتیجه مدیریت کردن سطح نگرانی آن ها برای والدین نیز دشوار است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، در دوران پاندمی کرونا، بزرگسالان می توانند احساسات خود را کنترل کنند و صبورانه عمل کنند ولیکن کودکان معمولاً در شرایط نامطلوب دچار سردرگمی می شوند و بسیار وابسته به دیگران و برطبق رفتار افراد پیرامون خود عمل می کنند.

در مواقع همه گیری بیماری برای کودکان بسیار دشوار است رفتار خود را پنهان کنند در نتیجه مدیریت کردن سطح نگرانی آن ها برای والدین نیز دشوار است.

در طول دوران بحران، اقداماتی چون فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت فعالیت های خارج از خانه، تعطیلی مدارس و مهدهای کودک، دوری از دوستان، بازی و ورزش، کودکان را در شرایطی پیچیده قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی و بالا رفتن سطح استرس و اضطراب در آن ها شود.

بنابراین لازم است ترس ها و نگرانی های آن ها را از راه مناسبی کاهش داده و ذهن آن ها را تقویت کنیم؛ والدین می توانند با مراقبت و علاقمندی بیشتر، استرس ها را کاهش دهند.

زمانی که کودکان دچار استرس می شوند، پاسخ های متفاوتی مانند جیغ زدن، پنهان شدن، غمگین شدن، خشمگین شدن و غیره از خود نشان می دهند؛ برای کمک به آن ها در مقابله با این پاسخ ها، مهم است از احساسات آن ها آگاه باشیم و برای آن ها فعالیت های مختلفی در نظر بگیریم.

روش های ساده اما موثر زیر را برای کمک به مدیریت ترس، نگرانی و ناراحتی و ایجاد آسایش و اطمینان خاطر برای کودکان امتحان کنید:

۱-زمانی برای ارتباط دو طرفه با کودک ایجاد کنید.برای هر کودک جداگانه وقت بگذارید؛ این وقت می تواند ۲۰ دقیقه یا بیشتر باشد.

۲-بهتر است هر روز سر یک ساعت مشخص باشد تا کودکان یا نوجوانان بتواند در زمان خاصی منتظر آن باشند.

۳-از فرزند خود بپرسید دوست دارد چه کاری انجام دهد؟ انتخاب باعث ایجاد اعتماد به نفس در او می شود.

۴-خواندن کتاب، داستان گفتن، نقاشی کشیدن، انجام کار های هنری و مهارتی، انجام کارهای روزانه با کمک هم، تفکر و صحبت های معنوی، دعا کردن، باغبانی کردن، یادگیری های آنلاین، معاشرت از طریق تلفن، نوشتن داستان و شعر، انجام بازی های داخل خانه با اعضای خانواده فعالیت هایی لذت بخش برای کودکان هستند.

در مجموع باید تلاش خود را برای سرگرم کردن کودکان انجام دهیم، در این صورت آنها آرام می مانند و در دوران همه گیری، دچار پریشانی نمی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا