اسفندیار:

برخی خواص بی‌بصیرت بر خاکستر اغتشاشات دمیدند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در جریان اغتشاشات اخیر برخی سلبریتی‌ها، نمایندگان و مسئولان ادوار گذشته همسو با دشمنان اشک تمساح ریختند و جمهوری اسلامی در این اتفاق آنگونه که باید روایتگری نکرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اکبر اسفندیار اظهار کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تا به امروز به دنبال ایجاد تنش و جنگ با ایران بوده و اگر یک درصد می‌توانست جنگ نظامی داشته باشد دریغ نمی‌کرد؛ دشمن میداند در جنگ سخت توفیقی به دست نمی‌آورد، در اعتراضات و اغتشاشاتی که در سال‌های گذشته داشتیم همانند سال ۷۸ که یک جنگ امنیتی بود که حادثه کوی دانشگاه اتفاق افتاد، در سال ۸۸ تنش سیاسی بود، در ۹۶ و ۹۸ جنگ معیشتی و اقتصادی بود، اغتشاش اخیر هیچ یک از این موارد نبود و نشان می‌دهد اغتشاش فرهنگی و اجتماعی بود؛ به عبارت دیگر دشمن از روش‌های پیشین خود ناامید شده است و حتی در بحث معیشتی نتوانست به اهداف خود برسد.

وی بیان کرد: دشمن در اغتشاشات اخیر در بحث فرهنگی و اجتماعی کار کرده است؛ با توجه به شیوع کرونا ما تنها کشوری بودیم که سه سال ۱۰۰ درصد آموزش ما مجازی بود؛ به عبارت دیگر جوانان و کودکان ما از دبستان تا دانشگاه به طور مستقیم با شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بودند، در این سه سال از سوی دشمن خوراک‌دهی فکری انجام شد حتی روش سبک زندگی آموزش داده شد که از نگاه ما پنهان ماند؛ این امر سبب شد دشمن ذهن‌های جوانان ما را در اختیار خود بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: وقتی امروز بحث از جنگ ترکیبی و جنگ شناختی می کنید بدین معنا است که همانطور فکر می کنید که دشمن فکر می کند؛ در این قالب اکثر کسانی که در اغتشاشات اخیر به خیابان آمدند جوانان زیر ۲۰ و ۱۵ سال بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: جنبه خشونت و درگیری های شهری در این بازی ها وجود دارد، این بازی ها به صورت آنلاین و رقابتی بین جوانان دست به دست می شود؛ این موارد در بستر فضای مجازی براحتی در اختیار کودکان قرار گرفته است، خواسته یا ناخواسته یک تلفن همراه که بستر شبکه هوشمند در آنفراهم است را در اختیار کودک قرار دادیم که فعالیت آموزشی داشته باشد ولی در کنار آن جنبه اجتماعی را در نظر گرفتند و این باعث شد ذهن جوانان به این سمت برود که اگر زمانی دشمن سازماندهی کند این افراد حاضر باشند و بپذیرند.

اسفندیار افزود: افرادی که در خیابان ها حاضر شدند حرفی از مشکلات خود در حوزه معیشت، اشتغال، ازدواج و غیره صحبت نکردند، شاید نمی‌دانند چه خواسته‌ای دارند و به نوعی هیجانی بیرون آمدند و آشوبگری می‌کنند در صورتیکه پشت این امر لیدرهایی بودند که اقدامات را مدیریت می‌کردند.

وی تصریح کرد: دشمن برای مدارس و دانشگاه‌ها هدفگذاری کرده بود ولی اتفاق مهسا امینی بهانه‌ای دست دشمن داد تا برنامه‌ریزی خود را زودتر اجرا کند؛ زمانی که حادثه‌ای اتفاق می افتد باید بلافاصله روایتگر آن داستان باشیم، چون ما روایتگر این داستان نبودیم دشمن روایتگری کرد یعنی قبل از اینکه نسبت به این موضوع واکنش نشان دهیم دشمن بحث ضرب و شتم مرحومه مهسا امینی را مطرح کرد و پلیس را مقصر جلوه داد.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: در این ماجرا بسیاری از سلبریتی‌ها، مسئولان دوره‌های قبل و برخی نمایندگان سابق مجلس با دشمنان همسو شده و اشک تمساح ریختند؛ جمهوری اسلامی در این اتفاق اخیر روایتگری نکرده است و روایتگری ما با فاصله اتفاق افتاد و دشمن از این فاصله سواستفاده کرد و موج سواری دشمن را شاهد بودیم.

اسفندیار بر لزوم برخورد قاطع با عوامل اغتشاشات اخیر تاکید و بیان کرد: یک بُعد برخورد قاطع با عوامل و لیدرهای اغتشاشات است و بعد دیگر برخورد قاطع با سلبریتی‌هایی است که با بی‌بصیرتی خود آب به آسیاب دشمن ریختند؛ بسیاری از جوانان ما به واسطه علاقه مندی به فلان فوتبالیست یا بازیگر به خیابان آمدند؛ کسانی که معاند هستند و شبکه در دست دارند مثل ایران اینترنشنال، من و تو و غیره از همین جریان استفاده می‌کنند مثل خانم معتمد آریا که گفت من مادر مهسا امینی هستم.

وی ادامه داد: درد امثال خانم معتمدآریا دلسوزی برای مهسا امینی نیست؛ اگر قرار باشد دل او برای فرد ایرانی بسوزد چرا این دلسوزی را برای آرتین نداشت؟ چرا این اقدام را برای آرتین انجام نداده است؟ مشخص است که این افراد هدفمند کار می‌کنند؛ منافع سلبریتی‌ها مادی است و منافع ملی را اهمیتی نمی‌دهند؛ آن‌ها طوری برخورد می کنند که افراد خاکستری جامعه که نسبتاً زیاد هستند، بپسندند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تاکید کرد: باید برخورد قاطع با خواصی که با بی‌تدبیری و بی‌بصیرتی بر خاکستر اغتشاشات دمیدند صورت گیرد؛ در این حوادث نماینده مجلسی را داشتیم که در وهله اول پلیس را عامل این جنایت معرفی کرد؛ باید از امثال این نماینده پرسید ۴۰ سال در رده‌های مختلف مملکت مسئولیت داشتید، چه کار کردید؟ باید پاسخگوی سیاه‌نمایی که بیان می‌کنید باشید!

اسفندیار با اشاره به برخی اقدامات در اغتشاشات اخیر عنوان داشت: در هیچ جنگی در دنیا طرفین به خودروهای امدادرسان حمله نمی‌کنند ولی در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم بسیاری از خودروهای خدمات‌رسان را آتش زدند علاوه بر خساراتی که به اموال عمومی و خصوصی وارد کردند؛ این اقدامات نشان می‌دهد در اغتشاشات اخیر اقدامات ضدانسانی رقم خورده است.

وی با طرح این پرسش که آیا عملیات تروریستی حرم شاهچراغ با اغتشاشات اخیر مرتبط است یا خیر، بیان داشت: ارتباط عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ با اقدامات اغتشاشات مستقیم است؛ اگر نهالی به عنوان اغتشاش و ناامنی در مملکت کاشتید، ثمره آن عملیات تروریستی در شاهچراغ است؛ اگر این ناامنی ادامه یابد روزی ده بار باید این ترورها را شاهد باشید؛ ثمره این اغتشاشات جزء ناامنی و ترور، هدررفت بیت المال، ریخته شدن خون هموطنان نخواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این که امنیت خاورمیانه مدیون امنیت جمهوری اسلامی ایران است، اشاره داشت: جمهوری اسلامی ایران اجازه نداد افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ترکیه و غیره تجزیه شود؛ اقتدار ایران اجازه نداد کشورهای همسایه تجزیه شود، چطور دشمنان به دنبال تجزیه جمهوری اسلامی ایران هستند؟ ایران حدود ۵ هزار شهید مدافع حرم دارد که مانع از تجزیه کشور سوریه شدند، چطور ایران با ۸۵ میلیون جمعیت تجزیه می شود؟ کسانی که در پی اغتشاشات هستند باید به این سوالات و پاسخ آن فکر کنند؛ آشوب ها و خساراتی که به وجود آمده نمی تواند حقانیت جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد و اثبات انقلاب اسلامی برای آزادی خواهان جهان به خوبی روشن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا