امام جمعه فیروزکوه:

بررسی حادثه تروریستی مشهد نشان می‌دهد که پشت صحنه آن، دشمنان اسلام و انقلاب هستند و وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده‌اند

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مردم باید هوشیار باشند و با دوگانه سازی _شیعه، سنی_ یا _ایرانی، افغانستانی_ در زمین دشمن بازی نکنند؛ اکثر برادران اهل سنت و مردم افغانستان، این حادثه را به شدت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌های عبادی سیاسی اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه تمرین تقوا است؛ کسی که یک ماه از حلال الهی اجتناب کند، قادر است در ماه‌های دیگر از محرمات اجتناب کند.

امام جمعه فیروزکوه درباره یکی از اصول مهم سبک زندگی اسلامی بیان داشت: یکی از اصول مهم سبک زندگی اسلامی، اصل صداقت است؛ مهمترین سرمایه زندگی مشترک، اعتماد متقابل زوجین است.

وی افزود: ریشه بسیاری از طلاق ها و اختلافات زناشویی، دروغ و پنهان کاری است که اعتماد را از بین می‌برد؛ برخی فکر می‌کنند با دروغگویی به نتیجه می‌رسند، درحالی که “نجات در راستگویی است.”

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مساجد باید تبدیل به بزرگترین شبکه قرآنی کشور شوند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: هیئت امنای مساجد برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری، در جهت رونق فعالیت های قرآنی برنامه ریزی کنند؛ علما و روحانیون و خطبا، تفسیر قرآن را محور مباحث خود قرار دهند.

وی در ادامه بیان داشت: بررسی حادثه تروریستی مشهد نشان می‌دهد که پشت صحنه آن، دشمنان اسلام و انقلاب هستند و وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: مردم باید هوشیار باشند و با دوگانه سازی _شیعه، سنی_ یا _ایرانی، افغانستانی_ در زمین دشمن بازی نکنند؛ اکثر برادران اهل سنت و مردم افغانستان، این حادثه را به شدت محکوم کردند.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: ایران و افغانستان، دارای حوزه تمدنی و فرهنگی دیرینه و مشترک هستند؛ اکثر مهاجرین، مردمانی نجیب و زحمتکش هستند و در جنگ تحمیلی، حدود ۳۰۰۰ شهید تقدیم کردند و در دفاع از حرم نیز، تیپ فاطمیون در خط مقدم بود.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه درباره یکی‌ از ظرفیت‌های مهم اقتصادی شهرستان فیروزکوه بیان داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی فیروزکوه، کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به مصرف ۹۰ درصدی آب در حوزه کشاورزی و هدر رفتن ۶۷ درصدی آن، و هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری واردات بذر، دانش بنیان شدن حوزه کشاورزی ضروری است.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات توجیهی برای کشاورزان و ارائه تسهیلات برای تجهیز به فناوری‌های جدید دانش بنیان لازم است؛ باید مسائل و مشکلات کشاورزان به دانشگاه عرضه شود و از دانشگاه راه حل علمی مطالبه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا