بررسی مسائل و مشکلات مردمی روستاهای بخش مرکزی فیروزکوه

مسئولان شهرستان با حضور میدانی، مشکلات مردمی روستاهای شهرآباد، دهین، بادرود، نام آور، طارس و جلیزجند را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فیروزکوه، محمد حیدری‌منش فرماندار فیروزکوه به همراه شاهرخ رامین نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون امور آب منطقه‌ای استان، معاون بنیاد مسکن استان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان با حضور در روستای شهرآباد نظام مسائل و مشکلات مردم روستاهای ذکر شده را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است در این نشست در خصوص مشکلات آب شرب و کشاورزی، طرح هادی، مسکن جوانان، پوشش انهار، برق گاز و … بحث و گفتگو شد.

فرماندار فیروزکوه: در راستای کمک به فرآیند توسعه روستایی، حریم کیفی مسیل‌ها حذف شد

حیدری منش در حاشیه نشست بررسی نظام مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی افزود: هدف اين جلسه هماهنگی نظام مسائل روستاهای بخش مركزی شهرستان فيروزكوه است و هر چند روستا با هم يك جلسه می گذاريم و نظام مسائل روستاها را طراحی می كنيم و دستگاه‌های مختلف در خصوص عملكرد شان گزارش می دهند.

وی گفت: با توجه به اين كه شنيدن مسائل مختلف از زبان اعضای شوراها، يكی از راهكارهای اساسی در راستای دستيابی به نتيجه بهتر است این نشست ها برای تدوین نظام مسائل برگزار می شود.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: اميدوارم با هماهنگی بين دستگاه های مختلف، شاهد تحولات بيشتری در حوزه خدمتگزاری به مردم باشيم.

حیدری منش گفت: عمده تمركز ما در بخش كشاورزی، به مساله آب است و اقداماتی در اين خصوص از سوی خود روستاها انجام شده و در سال‌های گذشته ۸ طرح پوشش انهار را اجرا کردیم كه لازم است تلاش های بيشتری در این موضوع انجام شود.

وی افزود: در حوزه آب شرب هم با توجه به اظهارات دهيار روستای شهرآباد لازم است كه تدابير بيشتری در حوزه آب اعمال و با شناسایی بهره‌برداران غيرمجاز و هم سياست‌های آبفای شهرستان، به سمت حل مشكلات اين روستاها پيش خواهيم رفت و قرار شد برای مشتركان پرمصرف، نامه اخطار ارسال گردد.

نماینده عالی دولت در فیروزکوه تاکید کرد: در حوزه مسكن جوانان و افزودن الحاقيه‌های به بافت روستاها عمده مشكلات به دليل عدم ثبت دقيق مسائل سرشماری بود و فرآيند استعلام‌ها، يكی ديگر از دغدغه‌های مردم بود كه ما با توافقاتی که با جهاد كشاورزی داشته‌ایم بنا شد كه بيشتر از يك ماه، فرآيند استعلام‌ها طول نكشد.

حیدری منش افزود: در خصوص حريم رودخانه‌ها، اين مساله به يكی از موانع توسعه روستایی در شهرستان فيروزكوه تبدل شده بود که بخشی ازان نيز حل و فصل شد و در خصوص ضابطه ۷۸۲ و اصلاحيه‌ای كه اعمال شد، که اين اصلاحيه از نتايج همين مطالبه‌گری های شما بود و بنا شد كه حريم كيفی مسيل‌ها حذف گردد و ناحيه حفاظتی از بيست متر به هفت و نيم متر كاهش يافت و هشتاد متر فاصله از بستر رودخانه‌ها به سی متر تقليل يافت.

وی گفت: اين امر می‌تواند به توسعه روستایی و توسعه ساخت و سازهای مجاز روستایی كمك نمايد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا