با حضور فرماندار؛

آیین نمادین گرامیداشت روز درختکاری در فیروزکوه برگزار شد

آیین گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی، به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر فیروزکوه و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و شهروندان در شهرک ولیعصر‌(عج) فیروزکوه برگزار شد.

سرانه فضای سبز شهرستان فیروزکوه در یک دهه گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فیروزکوه، محمد حیدری‌منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه، در مراسم روز درختکاری اظهار کرد: افتخار داریم در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شروع هفته را با کار توصیه شده و ارزشمند با عنوان درختکاری آغاز می کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان فیروزکوه به لحاظ سرانه فضای سبز جایگاه خوبی داریم، اشاره کرد: در یک دهه گذشته تقریباً حدود ۲۵ درصد افزایش سرانه فضای سبز داشتیم؛ باید به این موضوع توجه کرد شهرستان فیروزکوه به لحاظ سرزمینی از قابلیت های خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برخوردار است.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: هم به لحاظ برنامه های آبخیزداری این شهرستان مستعد در این حوزه است و طرح های آبخوان داری باید در اینجا اجرا شود و هم منابع طبیعی این شهرستان ویژگی خاصی را برای این منطقه ایجاد کرده است که در استان تهران دارای قابلیت های برجسته است؛ یکی از این قابلیت ها داشتن مراتع سرسبز است که تقریباً بالغ بر ۵ میلیون راس دام را می تواند پوشش دهد.

حیدری منش خاطرنشان کرد: این هفته و این گرامیداشت ها در راستای پاسداشت این مواهب خدادادی است؛ کاشت درخت نیز در دین مبین اسلام توصیه شده و هر سال شاهد هستیم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر این موضوع تاکید دارند و ایشان در این امر خیر مشارکت می کنند.

وی همچنین بیان کرد: امسال پویشی در منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای کاشت یک میلیارد اصله درخت راه افتاده است که ما نیز در راستای همراهی با این پویش این برنامه را در سطح شهرستان اجرا خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در روزهای مختلف هفته منابع طبیعی در مجموعه های شهرک های صنعتی شهرستان، مدارس و دیگر مجموعه درختکاری را خواهیم داشت؛ قطعاً کاشت درخت در شهرک های صنعتی برای آب های بازیافتی می تواند موثر واقع شود؛ تلاش ما در این هفته در راستای حفظ منابع طبیعی است تا این منابع را به شکل بیشتر و بهتری تحویل نسل آینده دهیم.

کاشت دو هزار درخت در هفته درختکاری در فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علیرضا صادقی، شهردار فیروزکوه در مراسم روز درختکاری اظهار کرد: اتفاق خوبی که امسال رقم خورده برنامه‌های مشترکی در جلساتی با حضور مدیر محترم منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و همکاران در مجموعه شهرداری تدوین و اجرا شده است.

وی افزود: در نخستین روز از هفته درختکاری با حضور مسئولین شهرستان، کاشت دو هزار اصله درخت آغاز شد؛ این درختان گونه‌هایی از صنوبر، تبریزی، کاج، بادام و توت است که امروز کاشت آن ها آغاز شد.

شهردار فیروزکوه اشاره داشت: در طول هفته منابع طبیعی برنامه‌های مشترکی با همکاران داشتیم و در سطح مدارس کاشت درخت را برنامه ریزی کردیم، در آرمستان، بلوارها و فضاهای سبز شهری این برنامه را خواهیم داشت؛ همچنین در روز جمعه توزیع نهال و گل را به نام شهدای شهرستان را در قالب طرح هر گل به نام یک شهید در حضور نمازگزاران عزیز خواهیم داشت.

صادقی تاکید کرد: سرانه فضای سبز ما در شهرستان ۱۵/۸ بود و از امروز با کاشت این درختان به ۱۶/۱۱ خواهد رسید؛ امیدوارم توسعه فضای سبز در شهر فیروزکوه تداوم یابد و همواره شاهد کاشت درخت در سطح شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا