برگزاری اولین نشست هم اندیشی مسکن سازان فیروزکوه

در نشستی با حضور شهردار، مسئولان واحدهای حراست، بازرسی و شهرسازی شهرداری فیروزکوه با جمعی از مسکن سازان و برخی از اعضای اتحادیه مشاورین املاک سطح شهر، مسائل حوزه ساخت و ساز شهری و مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، در نشستی با حضور شهردار، مسئولان واحدهای حراست، بازرسی و شهرسازی شهرداری فیروزکوه با جمعی از مسکن سازان و برخی از اعضای اتحادیه مشاورین املاک سطح شهر، مسائل حوزه ساخت و ساز شهری و مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی شهردار و مجموعه شهرداری به بیان برخی از مشکلات این حوزه در زمینه نحوه و روند صدور مجوزات، اخذ عوارض و همچنین آرای صادره کمیسیون ماده ۱۰۰ پرداخت.

شهردار فیروزکوه در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه هم اندیشی تأکید کرد: حفظ و احترام به قوانین حوزه شهرسازی علی الخصوص رعایت حقوق شهروندی، احداث بنا صرفا در چارچوب مجوزات صادره و کنترل قیمت فروش واحدهای مسکونی از مهم ترین خواسته های شهرداری از مسکن سازان و متولیان اتحادیه مشاورین املاک است.

وی افزود: به کارگیری مصالح مناسب و به روز، ارتقاء خلاقیت در طراحی توسط مهندسین و اعلام به موقع گزارشات مرحله ای و به ویژه حضور و سرکشی مستمر ناظرین ساختمانی در تمامی مراحل اجرایی ساختمان نیز از موضوعاتی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

پرج اظهار داشت: از شما فعالان عرصه ساخت مسکن انتظار داریم تا از هرگونه اقدام و ارتکاب به تخلف ساختمانی در سطح شهر خودداری و به حقوق قانونی شهروندان و شهرداری پایبند باشید.

شهردار فیروزکوه تصریح کرد: درصورت عدم پایبندی مسکن ساز به مقررات، با برخورد قانونی شهرداری مواجه خواهد بود و از همه شما فعالان حوزه مسکن خواستاریم تا با اعلام به موقع تخلفات ساختمانی سطح شهر به مجموعه حراست و بازرسی شهرداری به عنوان ناظرین امین شهردار، شهرداری را در مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز همراهی کنید.

وی بیان داشت: در صورت پایبندی سازندگان مسکن به ضوابط و مقررات، شهرداری هم برابر مقررات و ضوابط مربوطه از ایشان حمایت قانونی خواهد کرد.

شهردار فیروزکوه در خصوص رفع نواقص طرح تفصیلی و رفع مشکل کاربری های املاک شهروندان واقع در طرح همچون حریم و مسیل، فضای سبز، آموزشی و ورزشی اذعان داشت: به استناد قوانین، در خصوص تعیین تکلیف وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها، میبایستی ظرف مدت مقرر شده در قانون، دستگاه های متولی کاربری های مرتبط نسبت به خریداری، تملک و یا آزادسازی املاک شهروندان اعلام نظر نمایند.

وی افزود: متأسفانه ادارات ذیربط در این خصوص اعلام نظر نکرده و این امر، مشکلات شهروندان و شهرداری را مضاعف کرده و بدبینی و نارضایتی شهروندان نسبت به مجموعه شهرداری را در برداشته است.

پرج در پایان گفت: برای رفع این مشکل، به عنوان اولویت کاری، موضوع را از طریق مقامات استانی در حال رایزنی و پیگیری هستیم که امیدواریم چالش اساسی موجود به عنوان مانع اصلی توسعه ساختار و کالبد شهری، مرتفع گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا