برگزاری فعالیت های کانون پرورش فکری در قالب فضای مجازی

مدیر کانون پرورش فکری گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور کانون پرورش فکری همگام با سیستم آموزشی کشور تصمیم گرفت تا فعالیت های کانون را در قالب فضای مجازی برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ملیحه ارجمندی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه در خصوص فعالیت های این مرکز تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و تعطیل شدن فعالیت های آموزشی حضوری، کانون پرورش فکری همگام با سیستم آموزشی کشور تصمیم گرفت تا فعالیت های کانون را در قالب فضای مجازی برگزار کند.

وی در ادامه بیان کرد: در ابتدا و بواسطه آماده نبودن بسترهای لازم، مراکز کل کشور و از جمله فیروزکوه فعالیت های خود را در بستر پیام رسان واتساپ ارائه دادند.

مدیر کانون پرورش فکری همچنین بیان داشت: در ادامه پیشنهاد فعالیت کارگاه ها از طریق سیستم Skyroom تخصصی کانون ارائه شد؛ برای عملی شدن این هدف، آموزش های تخصصی برای مربیان در نظر گرفته شد و در نهایت با توجه به توانایی هر مرکز فعالیت ها به سه دسته اعم از فعالیت های عمومی، فعالیت های اختصاصی و فعالیت های برخط استانی و ملی تقسیم بندی و در معرض آزمایش قرار گرفت.

ارجمندی تاکید کرد: پس از گذراندن آموزش های عمومی و آزمون و خطا در برخی مراکز انتخاب شده، این فعالیت ها در سطح وسیع و در سامانه kpf.ir در معرض دید و انتخاب اعضا قرار گرفت.

وی همچنین اذعان داشت: اعضا در سراسر کشور پس از ثبت نام ‌و عضویت در این سامانه، محل زندگی و مرکز خود را انتخاب و از میان فعالیت های معرفی شده در زمینه های فرهنگی، ادبی و هنری کارگاه های مورد علاقه خود را انتخاب و با پرداخت شهریه، در این کارگاه ها شرکت می کنند.

ارجمندی همچنین خاطر نشان کرد: مرکز فیروزکوه نیز از زمستان ۱۳۹۹ فعالیت های خود را در سامانه kpf.ir و در قالب کارگاه های عمومی و تخصصی مانند قصه گویی، معرفی کتاب، معرفی سرزمین، معرفی مفاخر، شناخت وقایع، تمرین نقد و گفتگو، کاردستی، پخش و نقد انیمیشن و فیلم، معرفی رمان های مناسب برای نوجوان، ساخت انیمیشن، قصه نویسی، آموزش شعرخوانی، شعر و داستان نویسی خلاق، آموزش نقاشی، نمایش خلاق و نمایش رادیویی، نمایش عروسکی و غیره ارائه می کند.

وی در ادامه افزود: از بهار ۱۴۰۰ نیز دو کارگاه اوریگامی و آموزش تئاتر نیز در بخش کارگاه های برخط استانی به این فعالیت ها اضافه و در حال ارائه اطلاعات و آموزش های لازم به اعضای خود می باشد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فیروزکوه در پایان تاکید داشت: کارگاهای مجازی فرهنگی مرکز فیروزکوه در تمامی روزهای هفته و از ساعت ۱۰ الی ۱۲، کارگاه های برخط در روز سه شنبه از ساعت ۱۳ الی ۱۴، کارگاه های هنری روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ الی ۱۲ و کارگاه های ادبی نیز روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه برگزار می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا