جانشین ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه:

برگزاری یادواره های شهدا با حضور آحاد مردم/ تلاش برای حضور دو شهید گمنام در سطح شهرستان فیروزکوه

جانشین ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه گفت: برگزاری یادواره های شهدا با حضور آحاد مردم توسط بسیج، جزو کارهایی بود که در سال های اخیر با شدت پیگیری گردید.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، جانشین سپاه قمر بنی هاشم شهرستان فیروزکوه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فیروزکوه، ضمن سلام و درود به روح پاک امام و شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام عظمای ولایت اظهار داشت: انقلاب اسلامی که ما در طلیعه طلوع فجر چهل و دوم آن هستیم راه پر فراز و نشیبی را در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی طی نموده‌ و همانگونه که امام خامنه ای بارها تاکید فرمودند فرآیندی را باید پشت سر بگذاریم که از انقلاب اسلامی شروع می شود، بعد از ایجاد نظام اسلامی و تشکیل دولت اسلامی به جامعه اسلامی خواهیم رسید و انشاالله رسیدن به تمدن اسلامی را مطابق الگوی بیانیه گام دوم پیش رو داریم.

وی گفت: این فرایندها نیازمند یک مداومت و حضور مستمر و و پیمودن راه به شکل جهادی و مبتنی بر مقاومت است و برای ایجاد این رویه به الگوهایی نیاز داریم که شرایط را تسهیل می‌کنند و ما با تأسی از این الگوها می توانیم زودتر به تمدن نوین اسلامی برسیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه بیان داشت: این که این الگوها و علمداران انقلاب چه کسانی هستند باید رجوع کنیم به شهدا و ایثارگران، همان عَلَمدارانی که عَلَم انقلاب را بر افراشتند و در مسیر انقلاب این تداوم را ایجاد می کنند و امت اسلامی مطابق معنویات امام در راستای حرکت این علمداران حرکت می کنند.

دکتر محمد حیدری منش تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در خصوص الگوسازی شهدا و الگو گرفتن از شهدا می فرمایند “این الگو ها در بسیج وجود دارند، از شهید فهمیده، بهنام محمدی، محسن حججی و ابراهیم هادی بگیرید تا شهدای هسته ای، ببینید این چهره ها را، فاصله این ها از لحاظ جایگاه اجتماعی و موقعیت اجتماعی چقدر است، اما در بسیج آنها همه در کنار هم هستند”.

وی در ادامه افزود: این ها الگو اند، جوان در همه جای دنیا به الگو نیاز دارد اینها الگوی جوان ها هستند، این الگوها را در فضای ادارات و مدارس و مجموعه های ورزشی باید زنده کنید و قطعاً ما برای اینکه به این تمدن اسلامی در گام دوم برسیم نیاز داریم که آنها را بیشتر معرفی کنیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برای جوانان الگوسازی کنیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه عنوان داشت: ما هم در مجموعه سپاه شهرستان به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی تلاش کردیم که در راستای هویت‌ بخشی و الگوسازی برای جامعه، این الگوها را معرفی کنیم و در راستای حفظ شرایط جامعه به واسطه نیاز مستمر جامعه به باز آفرینی الگوهای انقلابی این شرایط را باز آفرینی کنیم.

دکتر حیدری منش عنوان کرد: برگزاری یادواره های شهدا با حضور آحاد مردم توسط بسیج، جزو کارهایی بود که در سال های اخیر با شدت پیگیری گردید و از طرفی نهضت جدیدی را با عنوان یادواره شهدا برای اقشار مختلف همانند یادواره شهدای فرهنگیان، دانش آموزی، پزشکان و غیره با همکاری دوستان در دستگاه ‌های مختلف و مجموعه های مختلف راه اندازی شد و در اقشار تمرکز کردیم برای اینکه هویت بخشی در بین اقشار مختلف جامعه شکل بگیرد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه بیان داشت: از طرفی هم در قالب سرکشی از خانواده معظم شهدا سعی کردیم با حضور بسیجیان و حضور مجموعه های شهرستانی و مدیران جهادی شهرستان در کنار مجموعه سپاه این کسب روحیه و دیدار و به خدمت خانواده معظم شهدا رسیدن را در ایام الله های مختلف مد نظر قرار دهیم و تلاش ما همواره بر این بوده که با اجرای برنامه های مختلف در ایام الله ها و روزهای انقلاب که مرتبط بوده با شهدا، مثل گلباران مزار شهدا و اجرای برنامه های شبی با شهدا، شب شعر شهدایی و موضوعاتی از این قبیل بتوانیم این روحیه ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

دکتر حیدری منش اظهار کرد: انشالله در سال ۱۴۰۰ برنامه گسترده‌ای در سطح استان تهران در حال برگزاری است که انشالله ما در شهرستان نیز ایفای نقش در کنگره شهدای استان تهران با محوریت سپاه حضرت محمد رسول الله و سپاه سیدالشهدا خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: در ایام دهه فجر نیز با توجه به برگزاری یادواره های قشری انشالله ما یادواره شهدای زن شهرستان را به همت بسیجیان در دست اجرا داریم که با همکاری دستگاه های مختلف این برنامه با حضور خانواده های این عزیزان برگزار می شود.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه خاطر نشان کرد: انشالله در این جلسه سنگ بنای را بگذاریم برای حضور دو شهید گمنام در سطح شهرستان فیروزکوه، چون این موضوع از سال های قبل مطالبه مردمی بوده که در ورودی شهر محل پیش بینی شده بود برای تدفین دو شهید گمنام و ایجاد موزه شهدا که انشالله دوستان شهرداری پیگیری های لازم را انجام دهند تا بتوانیم در آینده نزدیک این کار ارزشمند را انجام دهیم تا آن جریان شهدایی شهرستان فیروزکوه و اینکه شهرستان فیروزکوه شهری شهید پرور به معنای واقعی کلمه هست را با این کار باز آفرینی ‌کنیم.

برگزاری یادواره های شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود

عزت الله خانجانی مدیر اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شرق استان تهران گفت: در ترویج ارزش های دفاع مقدس و روحیه ایثارگری همه مسئول هستند و شامل اداره خاصی نمی شود، آنچه که نجات دهنده کشور ما است همان روحیه ایثار و شهادت می باشد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی بعد از ۴۲ سال برای اعزام به سوریه داوطلب جوان داشتیم و علی رغم وضعیت فرهنگی امروز جامعه، فضای مجازی و تبلیغات سوء علیه تفکر دینی، شاهد این هستیم که هنوز بعد ۴۲ سال آن روحیه را حفظ کردیم، این نتیجه تلاش ها است، که حتی توانستیم و آن روحیه را به نسل سوم منتقل کردیم.

این مقام مسئول افزود: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دیدار مجازی با فرماندهان نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس، بر برگزاری یادواره های شهدا تاکید داشتند؛ البته امسال با توجه شیوع ویروس کرونا، می توانستیم یادواره ها را حداقل با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم اما به نظر بنده نه تنها در شهرستان فیروزکوه بلکه در شهرستان های دیگر نیز کمی در این باره کم لطفی شد؛ از این موضوع غافل نشویم، نکته مهم این است که همین برنامه ها و یادواره ها موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

خانجانی تصریح کرد: برای تشییع پیکر شهدای گمنام در هر شهرستان، حتما باید شهرستانی پیگیری شود، در شهرستان های دیگر همان جایی که پیکر مطهر شهدا گمنام تدفین شده، به یک مکان فرهنگی تبدیل شده است، اما متاسفانه در شهرستان فیروزکوه برای تشییع پیکر شهدا گمنام پیگیری انجام نشد.

مدیر اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شرق استان تهران اظهار داشت: البته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه پیکر شهدای گمنام دفن شده است اما آن جنبه عمومی ندارد و مختص دانشگاه است؛ ان شاءالله پیگیری های شهرستانی از فیروزکوه، انجام شود و با تدفین پیکر شهید گمنام در شهر، یک مکان فرهنگی در فیروزکوه ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا