رئیس اداره ورزش و جوانان فیروزکوه:

بزرگ ترین آسیب کرونا ایجاد فاصله بین ورزش و ورزشکاران است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه گفت: در حال حاضر فقط رشته های توپی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال فعالیت دارند که تعداد ورزشکاران هم کم است؛ با توجه به تعطیلی باشگاه ها هنوز دولت تسهیلاتی به صاحبان باشگاه های بدنسازی خصوصی اختصاص نداد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ابوالفضل علیپور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه با اشاره به اقدامات اداره ورزش و جوانان شهرستان در شش ماه اول سال گفت: پروژه خانه شطرنج و ساختمان اداری فیروزکوه تکمیل و در خرداد ماه افتتاح شد؛ مشکل تعمیرات ورزشی شهرستان را به استان تهران ابلاغ کردیم ان شاءالله با تخصیص اعتبارات مشکلات برطرف خواهد شد؛ دو خانه ورزشی روستاهای اندریه و امیریه نیز تجهیز شد.

علیپور در ادامه تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ها و مسابقات ورزشی ما به صورت مختصر برگزار می شد؛ همایش ها و ورزش های همگانی را نمی توانستیم به صورت گسترده برگزار کنیم اما ورزش قهرمانی اجرا می شد که تیم فوتسال پدیده در مسابقات لیگ ۲ کشوری شرکت و به مرحله بعد صعود کرد که هم اکنون مسابقات آن در حال برگزاری می باشد؛ یکی از تیم های فوتبال شهرستان فیروزکوه هم برای نمایندگی در لیگ استان تهران شرکت کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه درباره برنامه های این اداره در هفته تربیت بدنی بیان داشت: اگر مجوز مورد نیاز را دریافت کنیم همایش موتور سواران و دوچرخه سواری به صورت گسترده برگزار خواهد شد؛ اگر به دلیل افزایش شیوع کرونا مجوز داده نشود همایش به صورت مختصر برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده معزز شهدا ورزشکار شهرستان، برگزاری مسابقات فوتبال دستی آقایان و مسابقات دارت، پیاده روی کارکنان ادارات، تجلیل از برترین های ورزش فیروزکوه در سال ۹۹، برگزاری کارگاه آموزشی خودباوری و همچنین دیدار اعضای مجموعه سمن ها با امام جمعه شهرستان از برنامه های هفته ورزش و تربیت بدنی می باشد.

وی با اشاره به مطالبات اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه گفت: مطالباتی از جمله تبدیل وضعیت قراردادی پرسنل اداره ورزش و جوانان فیروزکوه زیرا هزینه بر می باشد، کمک مالی به هیئت های ورزشی به دلیل این که اغلب هیئت های ورزشی فعال در شهرستان با مشکل جذب اسپانسر مواجه هستند، تجهیز ورزشی شهرستان فیروزکوه زیرا شهرستان همواره از نظر تجهیزات ورزشی محروم بوده است.

علیپور افزود: با توجه به این که بافت روستایی در شهرستان بسیار زیاد است برای جمعیت روستایی هم درخواست تجهیزات ورزشی داشتیم؛ ۹۰ درصد اماکن ورزشی شهری و روستایی مانند استخر شهدا، خانه کشتی شهید کریم کیانی، سالن های شهدا و ولیعصر و الزهرا، زورخانه پوریا ولی و سایر خانه های ورزشی روستایی مستهلک می باشند و نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: برای اعزام ورزشکاران شهرستان به مسابقات مختلف از نظر وسیله نقلیه مشکل داشتیم که از وزارت ورزش درخواست یک دستگاه مینی بوس کردیم؛ تکمیل پروژه های نیمه تمام مانند احداث سکوی تماشاچی زمین فوتبال، پروژه برج نوری چمن دشت کلفور و چمن مصنوعی و آزادگان و همچنین تجهیز سالن وزنه برداری شهرستان از مطالباتی هستند که از طریق نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی از وزارت ورزش پیگیری شد.

وی در ادامه اذعان داشت: بزرگ ترین آسیب کرونا ایجاد فاصله بین ورزش و ورزشکاران است؛ متاسفانه از اسفند ماه تاکنون هیچ درآمدی از اماکن دولتی که در اختیار ما است و حقوق پرسنل اداره ورزش شهرستان را تامین می کند نداشتیم و با کمک های اداره کل ورزش و جوانان استان توانستیم حقوق و بیمه های پرسنل را پرداخت کنیم.

علیپور تاکید کرد: به باشگاه های بدنسازی خصوصی آسیب وارد شد و هر چه قدر که پیگیری کردیم هنوز دولت تسهیلاتی چه در قالب وام و یا غیره به صاحبان باشگاه های بدنسازی خصوصی اختصاص نداد.

وی در پایان بیان داشت: با شیوع کرونا همچنان استخر شهدا فیروزکوه و رشته های پر برخورد مانند کشتی و ورزشی های رزمی تعطیل است و اکنون فقط رشته های توپی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال فعالیت دارند که تعداد ورزشکاران هم کم است؛ باشگاه های بدنسازی برای مدتی فعالیت می کردند اما الآن مجدد تعطیل می باشد؛ در حال حاضر برای رشته های ورزشی که فعالیت دارند پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و هر هفته کارشناس بهداشت نظارت و هر یک روز در میان پرسنل اداره ورزش سرکشی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا