یادداشت؛

به بهانه روز خبرنگار

خبرنگاری یک هنر است و از آن مهم تر هنر اداره دغدغه ها! خبرنگار در کنار همه دغدغه خویشتن داری را هم به روی دغدغه های دیگران می گشاید و این همه با انگشت تدبیر او راه به جایی می برد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، داود اسفندیار دبیر باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه، به مناسبت ۱۷مرداد روز خبرنگار در یادداشتی نوشت: «با درود، آنان که در کار قلم اند و مدام در فکر نوشتن خوب می دانند که دغدغه داشتن، بزرگ ترین انگیزه برای خلق است و آنان که دغدغه ای ندارند خالقان خوبی هم نخواهند بود؛ خبرنگاران در زمره دسته نخستین اند و آدم های بی خیال هیچ گاه خبر نگار نخواهند شد؛ همه آنان که یا کار خبری کرده اند و حالا از آن دست شسته اند و یا همچنان با این حرفه پر دغدغه روزگار می گذرانند، به خوبی آگاهند که در همه حوزه های این راه پر رمز و راز، هنر مدیریت کردن دغدغه ها اولویتی اساسی دارد؛ چه اگر کسی نتواند این دغدغه ها را هدایت کند اندک زمانی پس از همه کامیابی ها نصیبی جز ناکامی نخواهد داشت.

خبرنگاری یک هنر است و از آن مهم تر هنر اداره دغدغه ها! خبرنگار در کنار همه دغدغه خویشتن داری را هم به روی دغدغه های دیگران می گشاید و این همه با انگشت تدبیر او راه به جایی می برد.

خبرنگاری شغل دلربایی است اما چنان دل مشغولی و دل افسردگی را در فرد بوجود می آورد که خانواده اش را فراموش می کند؛ همچنان که می گویند: شغل خبرنگاری از برون دل می برد و از درون دل می ترکاند!

کسی که شغل مقدس خبرنگاری را بر می گزیند باید فردی سراپا عشق، استعداد و احساس باشد و بکار خویش برای کاوشگری فراوان علاقه و پشتکار بسیار داشته باشد و از بی باکی و استقامتی در خور برخوردار تا بتواند رنج ها و سختی های خبرنگاری را تحمل نماید؛ خبرنگاری به جسارت و اراده مستحکم برای پیگیری سوژه های خبری، گزارش و جدال با اصحاب فکر نیاز دارد که اگر نباشد کسی را توانای ماندن در این شغل نیست.

در خاتمه لازم است یاد و خاطره همه شهدای رسانه را گرامی بداریم و یکبار دیگر شهادت شهید صارمی، سید اهل قلم شهید آوینی، سقوط هواپیما سی ۱۳۰ و بسیاری از نویسندگان از اصحاب رسانه که به نوعی در این مسیر پرپیچ و خم جان خود را از دست داده اند و یا در اوان اطلاع رسانی و خدمت به افکار عمومی و جامعه دچار نابسامانی های اجتماعی شده اند را تسلیت گویم.

امیدواریم جایگاه خبرنگاران در کشورمان شناخته شود، امیدواریم به شرایط سخت زندگی خبرنگاران در ایران توجه شود، امیدواریم و … تا بستر کاری حرفه ای همراه با رقابت سالم در شغل خبرنگاری فراهم شود تا از رکن چهارم دموکراسی در کشورمان به نحو احسن بهره برداری شود. ان شاالله»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا