امام جمعه فیروزکوه:

بیاییم با «احسان و نیکوکاری»، شادی را به کانون خانواده‌های نیازمند هدیه بدهیم

امام جمعه شهرستان فیروز‌کوه گفت: در آستانه سال جدید، خیلی خانواده ها گرفتار هستند و نیاز به کمک دارند؛ بیاییم با «احسان و نیکوکاری»، شادی را به کانون خانواده های نیازمند هدیه بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان، گفت: نماز اول وقت، محبوب ترین اعمال نزد خداوند متعال و گره گشای مشکلات است.

وی عنوان کرد: هرکس مشکل از برادر مؤمن خود برطرف کند، خداوند هفتاد مشکل او را در دنیا و آخرت برطرف خواهد کرد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: در آستانه سال جدید، خیلی خانواده ها گرفتار هستند و نیاز به کمک دارند؛ بیاییم با «احسان و نیکوکاری»، شادی را به کانون خانواده های نیازمند هدیه بدهیم؛ کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، آماده جمع آوری کمک های خیرین و نیکوکاران است.

وی در ادامه با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: در اهمیت درختکاری همین بس که در روایات اهل بیت علیهم السلام، به عنوان صدقه جاریه مطرح شده که حتی بعد از مرگ تا این درخت مورد استفاده است، برای شخص صدقه و ثواب حساب میشود.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: بنابراین مقام معظم رهبری هر ساله این سنت حسنه را انجام میدهند و بر آن تأکید دارند.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: توصیه بنده به مردم این است که اولاً از هر فرصتی برای کاشت نهال استفاده کنیم و ثانیاً از درختان و منابع طبیعی و اراضی کشاورزی حفاظت کنیم.

حجت الاسلام حیدری در ادامه اظهار داشت: درباره موضوع «بدحال شدن برخی دانش آموزان دختر در مدارس»، آن چیزی که تا کنون اتفاق افتاده، تقریباً در همه موارد، بعد از زمان اندکی حالشان خوب شده و در برخی موارد، بعد از مراجعه به درمانگاه، بهبود یافته اند؛ اما در فضای مجازی و شبکه های معاند، یک جنگ شناختی ایجاد شده است تا نظام اسلامی را متهم کنند که مخالف تحصیل دختران است.

وی افزود: در حالی که کارنامه نظام اسلامی در خصوص تحصیل دختران مایه افتخار است؛ امروز حدود ۵۰ درصد دانشجویان کشور، بانوان هستند و به برکت انقلاب اسلامی،‌ حتی در دوردست ترین نقاط کشور، مدرسه دخترانه وجود دارد و طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد، ایران اسلامی، از جهت برابری تحصیل بین دختر و پسر در رتبه اول دنیا قرار دارد؛ بدتر اینکه برخی داخل کشور، از روی کینه و دشمنی با انقلاب، نظام اسلامی را متهم میکنند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: جالب است که خیلی سلبریتی ها روز ۸ مارس را به عنوان روز جهانی زن به یکدیگر تبریک گفتند، ولی فکر نکردند که چرا به روز زن نامیده شده است؟

وی عنوان‌ کرد: در روز ۸ مارس، سال ۱۹۰۸ میلادی، زنان کارگر یک شرکت نساجی در نیویورک آمریکا، بخاطر شرایط سخت کاری دست به اعتراض گروهی زدند؛ صاحب کارخانه به همراه نگهبانان، برای جلوگیری از همبستگی کارگران، زنان را محبوس و آنجا را آتش زد که در این حادثه دلخراش، ۱۲۹ زن کارگر در آتش سوختند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: لذا ماهیت روز جهانی زن، اشاره به جنایات اروپا و آمریکا در حق زنان است؛ حال سؤال این است که چرا سلبریتی هایی که این روز را تبریک میگویند، اشاره ای به جنایات آمریکا و اروپا نمیکنند؟!

امام جمعه فیروزکوه گفت: با توجه به شایعات فضای مجازی و دروغ پراکنی شبکه های معاند، توصیه ما به مردم شریف بویژه اولیای دانش آموزان این است که اخبار را از طریق مراجع رسمی کشور و گزارشات صدا و سیما پیگیری کنند تا دچار آشفتگی نشوند؛ بدانند فرزندان برومند آنها در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، با تلاش شبانه روزی، عوامل این جنایت بزرگ را شناسایی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: از مسئولان میخواهیم اولاً با جریانهای سیاسی و برخی سلبریتی ها که با دروغ پراکنی آرامش مردم و جامعه را برهم میزنند، قاطعانه برخورد شود؛ همچنین میخواهیم ضمن شناسایی عاملان این جنایت بزرگ، و معرفی آنها به مردم، بدون اغماض و گذشت، آنها را به اشد مجازات برسانند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است؛ رسالت اصلی و مهم این نهاد مقدّس، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و تکریم خانواده های شهدا است.

حجت الاسلام حیدری افزود: امروز جامعه ما بیش از گذشته، نیاز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد؛ باید پیام شهدا را به نسل جدید رساند، چرا که ملّتی که شهادت دارد، اسارت ندارد، شکست ندارد و شهید به جامعه حیات میدهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا