امیر سرتیپ گلفام:

بیشترین آمار شهدای دفاع مقدس متعلق به جوانان بسیجی است/بسیجیان باید ارزش و قدر عقبه خود را بدانند

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بسیجیان باید ارزش و قدر عقبه خود را بدانند؛ افتخار می کنیم فرزندان ما لباس بسیجی بر تن داشته باشند؛ دفاع مقدس با رهبری حضرت امام (ره) ریشه انقلاب اسلامی را مستحکم کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، امیر سرتیپ گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در اجتماع اقتدار بسیجیان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: بسیجیان جوان امروز از بسیجیان پیشکسوت الگوگیری می کنند که همچنان روحیه بسیجی را دارند و در میدان کار هستند؛ یاد و خاطره اثرگذار تفکر جوانان انقلابی که انقلاب کردند و به حضرت امام (ره) وفادار ماندند، می تواند همچنان چراغ هدایت امروز باشد.

وی در ادامه افزود: بسیج را ارمغان بزرگ انقلاب اسلامی می دانیم و نقش جوانان انقلابی که تلاش کردند انقلاب اسلامی به پیروزی برسد که بعد از آن نیز انقلاب را هیچگاه رها نکردند، در این موثر بود؛ در آن دوران که حضرت امام (ره) فرمان صدور بسیج را دادند سازوکارهای امروز نبود که تهدید اصلی علیه انقلاب خود را نشان نداده بود و حضرت امام (ره) دوراندیشی خوبی در انقلاب کردند که عنوان نیروی مردمی، جوان و مجاهد را انتخاب کردند و این روز را نامگذاری کردند.

امیر سرتیپ گلفام با اشاره به این که در اوایل انقلاب بحث سازندگی مطرح بود،خاطرنشان کرد: خرابی هایی که از رژیم طاغوت مانده بود، باورکردنی نبود؛ محرومیت در شهرهای کوچک بیداد می کرد؛ جوانان بسیجی یکی از کارهای جهادی که در آن زمان انجام می دادند کمک به محرومین و روستائیان بود؛ هیچ کس دغدغه ای غیر از کمک به انقلاب و دفاع از انقلاب نداشت.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اشاره داشت: در زمانی دوراندیشی حضرت امام (ره) مشخص می شود که دولت موقت نیروهای نظامی را تضعیف کرد و با شروع جنگ این بسیج و نیروهای جوان مشاغل خود را در شهر و روستا رها کردند و با آموزشی مختصر پا به میدان گذاشتند؛ تاریخ بسیج از زمان حضرت امام (ره) تاکنون اندوخته های بسیاری دارد.

وی با اشاره به این که بیشترین آمار و فراوانی شهدای دفاع مقدس متعلق به جوانان بسیجی است، تاکید کرد: بیش از ۸۸ هزار شهید بسیجی در دفاع مقدس داریم؛ بعد متعلق به قشر دیگری است که آنها نیز جوانان هستند، بالغ بر ۶۰ هزار شهید به سربازان نیروهای مسلح مرتبط می شود؛ روحیه این سربازان همانند بسیجیان بود که تا زمان شهادت پای کار انقلاب بودند؛ در آن مقطع تاریخی به خوبی توانستیم دفع بلا را از انقلاب اسلامی داشته باشیم.

امیر سرتیپ گلفام اذعان داشت: بسیاری از شهدای بسیجی بدون هیچ چشم داشتی در تلاش محقق کردن اوامر فرمانده خود بودند، روحیه بزرگ آنها کمک کننده در دفاع مقدس بود؛ اندک نیستند جوانانی که دانشگاه و زندگی خود را رها کردند و به جبهه ها آمدند؛ در آن زمان بسیاری از بانوان احساس کردند انقلاب نیاز به دفاع دارد و دریغ نکردند، هرچند جهاد برای بانوان تا زمانی که مردان حضور دارند واجب نیست.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: بسیجیان باید ارزش و قدر عقبه خود را بدانند؛ افتخار می کنیم فرزندان ما لباس بسیجی بر تن داشته باشند؛ دفاع مقدس با رهبری حضرت امام (ره) ریشه انقلاب اسلامی را مستحکم کرد؛ بالانس نظامی به نفع ارتش بعث عراق بود، حضرت امام (ره) رهبری هوشمندانه ای داشتند و خودباوری به رزمندگان دادند؛ حضرت امام (ره) تهدید جنگ را تبدیل به فرصت کرد و فرمودند دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی است؛ عقبه بسیج سازنده آن اتفاق مبارک در آن دوران بود.

وی در پایان بیان کرد: بعد از دفاع مقدس، از ظرفیت نظامیان و بسیجیان در عرصه های مختلف استفاده شد؛ بسیاری از این بسیجیان بعد از جنگ به دانشگاه و مدارس بازگشتند و در این راه ها همراه انقلاب بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا