تاخت و تاز کرونا در فیروزکوه با غفلت مسئولین و سهل انگاری مردم

با وجود هشدارها و نگرانی از حضور گردشگران در مناطق گردشگری فیروزکوه در تعطیلات و آخر هفته ها و بازتاب این امر در رسانه های شهرستان، آخر هفته گذشته نیز شاهد سیل حضور گردشگران در مناطق مختلف این شهرستان بودیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، با وجود هشدارها و نگرانی از حضور گردشگران در مناطق گردشگری فیروزکوه در تعطیلات و آخر هفته ها و بازتاب این امر در رسانه های شهرستان، آخر هفته گذشته نیز شاهد سیل حضور گردشگران در مناطق مختلف این شهرستان بودیم.

مشاهدات میدانی از بخش ارجمند در تعطیلات آخر هفته حاکی از حضور ادامه دار گردشگران و مسافران داشت و در این میان هیچ گونه اعمال محدودیت و رعایت پروتکل های بهداشتی دیده نمی شد.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تا جایی ادامه دارد که برخی منابع حتی از برگزاری مراسم عروسی در این منطقه نیز خبر می دادند؛ این امر در حالی اتفاق افتاده است که پیشتر سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه وضعیت بخش ارجمند را با افزایش شمار مبتلایان به کرونا بحرانی اعلام کرده بود.

همچنین پایگاه خبری دیمه نیوز طی گزارشاتی نسبت به بی خیالی مسئولان امر در این خصوص نیز هشدار داده بود، اما متاسفانه غفلت مسئولان امر همچنان ادامه دارد.

این امر زمانی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که قبل از تعطیلات پایان هفته هشدارها و توصیه هایی از سوی دکتر مهدی رجب ترقی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه اعلام شد هر چند معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری جلوگیری از ورود گردشگران را منوط به دستور ستاد ملی کرونا دانست و کنترل مبادی ورودی و خروجی روستاها به منظور عدم تردد افراد غیر بومی در ایام آخر هفته توسط دهیاری ها بصورت اختیاری در راستای قطع زنجیره اپیدمی ویروس کرونا و حفظ سلامت اهالی روستا اعلام شد.

طی بازدید میدانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان از بخش دو بلوک، منطقه ارجمند و لزور و سله بن در روز ۹۹/۵/۱۷ وضعیت اسفناکی از حضور گردشگران در این مناطق گزارش شد که حتی از نظارت شوراهای اسلامی و دهیارها و حرکت های خودجوش مردمی جهت کنترل منطقه جهت عدم ورود مسافر و عدم تجمع و برگزاری مراسمات خبری نبود.

رجب ترقی همچنین تاکید بر کمبود تخت های تنها بیمارستان شهرستان فیروزکوه داشت و پیش بینی کرد با اوضاع پیش آمده قطعاً بعد از تعطیلات با سیل انبوهی از بیماران مواجه خواهیم بود که وضعیت شهرستان را به حالت هشدار تبدیل خواهد کرد و ما مجبور به بازگشایی نقاهتگاه جهت بستری بیماران خواهیم بود.

با وجود غفلت مسئولین شهرستانی در این امر انتظار می رود مردم و شهروندان در امر حفظ سلامت خود نگرانی بیشتر داشته و خطر ابتلا به بیماری کرونا را جدی تر بدانند؛ قطعاً عادی سازی کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار خطرناک و نگران کننده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا