تخریب یک دهنه پل غیرمجاز بر روی رودخانه ساواشی در فیروزکوه

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از تخریب یک دهنه پل بر روی رودخانه ساواشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، وحید مرادی نسب با اعلام این خبر گفت: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه، یک دهنه پل غیرمجاز بر روی رودخانه ساواشی واقع در روستای نام آور تخریب گردید.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه با بیان اینکه با این اقدام دست متعرضان به رودخانه و بستر طبیعی و قانونی این رودخانه کوتاه گردید، ادامه داد: از این پس کلیه اقدامات خلاف قانون اعم از صدور سند مالکیت و یا مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه های این شهرستان لغو گریده و با تثبیت مالکیت شرکت آب منطقه ای تهران، بستر رودخانه ها از تصرف مصون خواهد ماند.

مرادی نسب در ادامه افزود: همچنین در بخش آب های زیر زمینی و در راستای حراست از منابع آبی این شهرستان، تعداد یک حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در اراضی روستای نمرود، به عمق ۲۵ متر و با دبی دو لیتر بر ثانیه پر و مسدود گردید.

وی همچنین با بیان اینکه این عملیات در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت فیروزکوه جلوگیری شده است.

مرادی نسب با اشاره به اینکه در ماه جاری تعداد ۱۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۴۰ اخطاریه در بخش آب های سطحی و زیرزمینی صادر شده است تصریح کرد: تعداد ۴۰ حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بازدید دوره ای قرار گرفت است.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان با تاکید بر اینکه هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز قانونی در بستر و حریم رودخانه ها و نیز حفر چاه غیر مجاز و برداشت از آب های سطحی و زیر زمینی بدون داستن حقآبه جرم است و با متخلفین برخورد خواهد شد خاطر نشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا