امام جمعه فیروزکوه:

توجه به مسئله معیشت معلّمان و مهارت افزایی، بخشی از بها دادن به آموزش و پرورش است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: آینده فیروزکوه در عرصه های مختلف، نتیجه تلاش امروز معلّمان و مجموعه آموزش و پرورش است و از اینجا اهمیت آموزش و پرورش مشخص می‌شود؛ هرکس دغدغه پیشرفت و آبادانی فیروزکوه را دارد، باید به آموزش و پرورش بها بدهد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته، گفت: تلاوت قرآن و یاد مرگ به قلب انسان جلا می‌دهد.

وی افزود: انسان تا زمانی که در قید حیات است، خودش کار خیر انجام دهد خیلی بهتر است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: سنّت پسندیده برگزاری مراسم ترحیم در مسجد و سخنرانی و روضه خوانی را حفظ کنیم.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه‌ی دوم، اذعان داشت: هفته معلّم را به همه معلّمان و فرهنگیان و مجاهدان عرصه علم و پژوهش تبریک می‌گویم.

وی عنوان کرد: معلّمی مهمترین کار در کشور است چراکه معلّم در واقع معمار آینده کشور است.

امام جمعه خاطر نشان کرد: آینده فیروزکوه در عرصه های مختلف، نتیجه تلاش امروز معلّمان و مجموعه آموزش و پرورش است و از اینجا اهمیت آموزش و پرورش مشخص می‌شود؛ هرکس دغدغه پیشرفت و آبادانی فیروزکوه را دارد، باید به آموزش و پرورش بها بدهد.

حجت الاسلام حیدری افزود: بخشی از این بها دادن، مسئله معیشت معلّمان است؛ توجه به مهارت افزایی، آموزش های ضمن خدمت واقعی از مصادیق بها دادن به آموزش و پرورش است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه با اشاره به انتظاراتی از معلّمین، گفت: شاگرد را مثل فرزند خود دانستن، تشویق دانش‌آموزان به حضور در مراکز برکت‌آفرین مثل مساجد و هیئتها، زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانش‌آموزان، از معلّمین انتظار می‌رود.

وی افزود: آشنا کردن دانش آموزان با مفاخر کشور در زمینه های مختلف، آشنا کردن با پیشرفت های کشور و امید بخشی، تقویت عشق به وطن و پرچم و سرود ملّی، و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر انتظارات از معلّمین گرامی است.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: علاوه‌ بر این، شایستگی‌های حرفه‌ای معلّم و شایستگی‌های عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود؛ از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود؛ همچنین به مسئله‌ی عدالت آموزشی نیز باید توجه شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه اظهار داشت: مدرسه‌ی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهره‌مند بشود؛ لکن به مجموعه‌ی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: همچنین به مسئله پرورش به عنوان رکن اصلی، توجه شود؛ بهترین معلّمان، به کار گرفته شوند؛کلاس پرورشی و دینی باید جذابیت داشته باشد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه، بیان داشت: اگرچه قراردادهای اقتصادی خوبی در سفر رئیس جمهور در سوریه منعقد شده؛ تقریباً در حدود ده عرصه قرارداد بسته شد _مسکن‌، انرژی، ریلی، زیارتی، تجارت و…_ ولی خود این سفر یک دستاورد خیلی بزرگ است.

وی اذعان داشت: یک زمانی کل دنیا از آمریکا و اروپا حتی روسیه، گفتند که بشار اسد نباشد و ایران گفت بشار اسد باید باشد، و بشار اسد ماند و بعد روسیه هم آمد در کنار ایران؛ این سفر خودش بزرگترین دستاورد است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: آیت الله رئیسی طلسم ۱۳ساله سفر رییس جمهور ایران به سوریه را شکست؛ یادمان باشد آقای روحانی هیچ گاه به سوریه نرفت تا نمادی از بی توجهی به ظرفیت‌های میدان و منطقه باشد.

حجت الاسلام حیدری افزود: حتی بعد از سال ۹۶ که حاج قاسم پایان حکومت داعش را اعلام کرد و پوتین دوبار به سوریه رفت؛ آقای روحانی به سوریه نرفت.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه عنوان کرد: این سفر دستاوردهای مختلفی خواهد داشت؛ از جهت سیاسی و امنیتی، موجب تقویت قدرت منطقه ای ایران و کابوسی برای اسرائیل است.

وی تصریح کرد: از جهت اقتصادی سوریه برای بازسازی کشور نیاز به سرمایه گذاری کشورهای دیگر است و اولویت با ایران اسلامی است که دولتمردان نباید تعلّل کنند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه، درباره‌ی مبارزه با فساد، بیان داشت: مسئله مبارزه با فساد نیاز به پیگیری و جدیّت دارد؛ بیست سال از صدور فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب می‌گذرد ولی دولت های مختلف اگر به درستی پیگیری می‌کردند امروز وضع بهتری داشتیم.

وی افزود: امروزه بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزه‌ی با فساد را دنبال کنند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: حضرت آقا در مقدّمه این فرمان، دو هدف مهم نظام اسلامی را خدمت به مردم و برافراشتن پرچم عدالت اسلامی می‌شمرند که نباید غفلت شود.

وی گفت: به‌طور اجمال مطالبه هشت‌گانه رهبر انقلاب در این فرمان عبارت است از “مردد نشدن مسئولان مبارزه با فساد بر اثر مخالفت‌ها”، “تفهیم وابستگی امنیت فضای اقتصادی به مبارزه با فساد”، “سپردن مبارزه با فساد به افراد مطمئن، سالم و امانت‌دار”، “قاطعیت در ضربه عدالت در عین دقت و ظرافت”، “شناسایی نقاط آسیب در گردش مالی و اقتصادی کشور”، “عمل وزارت اطلاعات به وظایف قانونی خود”، “پرهیز از تبعیض در امر مبارزه با فساد” و “پرهیز از رفتار شعاری، تبلیغاتی و تظاهرگونه”.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: یکی از فسادهای اقتصادی کشور، مشکل ساختار بانکی کشور است؛ یکی از مصادیق وام بانکی است.

وی افزود: ‏به تصریح نمایندگان مجلس، مجموع وامی که کارمندان بانکها دریافت کرده‌اند حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از مجموع وام دریافتی توسط ۹۰۰ هزار جوان در سال است! مگر کارمندان بانکها چند‌ نفر اند؟ هر کدام چقدر وام گرفته‌اند؟!

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: مردم برای گرفتن وام ساده باید چند ضامن و فیش حقوقی و کسر از حقوق و غیره بیاورند و از هفت خوان رستم رد شوند، بعد از چند ماه هم آخر معلوم نیست وام دریافت کنند یا خیر!

وی تصریح کرد: بعد کارمندان بانک بعضاً بالای یک میلیارد وام، به راحتی و با کمترین سود، بلندمدت، دریافت می‌کنند؛ آیا این عدالت است؟!!!!

حجت الاسلام حیدری افزود: اخیراً نمایندگان مجلس اقداماتی کرده اند و بانک مرکزی قول هایی داده است، لکن نیاز به پیگیری و جدیّت دارد.

وی خاطر نشان کرد: مطالبه جدّی ما از دولت محترم، بانک مرکزی و نمایندگان مجلس این است که با جدیّت این مسئله را پیگیری کنند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به ۱۸ اردیبهشت ماه روز جهانی هلال احمر، گفت: این مناسبت را به ریاست محترم جمعیت هلال احمر شهرستان تبریک عرض میکنم و از زحمات عزیزان در برگزاری میز خدمت هفتگی تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا