توزیع بیش از ۴.۵ میلیارد ریال بسته‌‌های کمک معیشتی در فیروزکوه

فرماندار فیروزکوه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال در فیروزکوه جمع‌آوری و توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از فارس، مهدی یوسفی‌جمارانی ، فرماندار فیروزکوه ،در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری در کشور در فیروزکوه گام‌های مؤثر و چشم‌گیری در جهت کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کاهش حداکثر شیوع در این شهرستان برداشته شده است.

وی افزود: در فیروزکوه مانند بسیاری از شهرهای دیگر در راستای مبارزه با کرونا تصمیم‌هایی از سوی قرارگاه پدافند زیستی اتخاذ شد که پیرو آنها اقداماتی از قبیل اجرای محدودیت‌های تردد درون و برون استانی به صورت دوره‌ای و در ایام تعطیلات، مسدود نمودن راه‌های گردشگری به خصوص منطقه تنگه واشی، تعطیلی بازار روز، مجتمع‌‌های تجاری و فروشگاه‌های پرتردد، واحدهای صنعتی در خطر و همچنین عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی با بهره‌مندی از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته، بانک اطلاعاتی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر فیروزکوه محقق شد، گفت: تهیه بانک اطلاعاتی موجب شد تا افرادی که تحت حمایت هیچ یک از نهادهای حمایتی قرار نداشتند، بتوانند در بحران کرونا از کمک‌های مردمی و نهادهای حمایتی بهره‌مند شوند که در همین راستا با همکاری بخشداران، دهیاران روستاهای تابعه و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات و موانع موجود برطرف شد.

یوسفی‌جمارانی، از تشکیل بیش از ۱۳ نسشت در قالب بررسی اثرات اقتصادی اجتماعی کرونا و راه‌های پیشگیری با حضور مسؤولان، خیران و سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و تصریح کرد: خروجی این نشست‌ها، کمک‌های دولتی و مردمی با محوریت فرمانداری در قالب مصوبات ستاد کرونا استان تهران به مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه بود.

وی با اشاره به توزیع بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ بسته کمک معیشتی با ارزش بیش از ۴.۵ میلیارد ریال به خانواده‌های فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای گفت: اقدامات خوبی در جهت فضاسازی محیط شهر و روستا انجام شده است که بر اساس مصوبه شورای تأمین کلیه مراکز گردشگری تعطیل شد و در این خصوص نیز به مسافران و گردشگران اطلاع رسانی صورت گرفت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه همچنین در پایان تأکید کرد: با توجه به آمار روزانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بیماری همچنان وجود دارد و در همین راستا، انتظار می‌رود از سوی مردم، کسبه، اصناف، کارمندان و کارگران دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته به صورت دقیق رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا