فرازی خبر داد؛

تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در فیروزکوه

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه گفت: این شهرستان با تولید ۲۱۰۰ تن ماهی قزل‌آلا گوشتی به عنوان قطب تولید این ماهی در استان تهران مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، رضا فرازی، اظهار کرد: فیروزکوه یکی از قطب‌های مهم تولید بچه ماهی در کشور است؛ وجود پتانسیل‌های لازم در فیروزکوه زمینه‌ فعالیت ۳۴ واحد پرورش ماهی در سیستم‌های باز و بسته را برای تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان در این شهرستان فراهم کرده است.

وی بیان کرد: این شهرستان علاوه بر تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا، با تولید ۲۱۰۰ تن ماهی قزل‌آلای گوشتی به عنوان قطب تولید این ماهی در استان تهران مطرح است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه تصریح کرد: تولیدکنندگان ماهی قزل آلای سردآبی از شهرهای مختلف کشور برای تهیه بچه ماهی واحدهای خود به این شهرستان مراجعه کنند.

فرازی تاکید کرد: در یک سال گذشته برای رونق فعالیت واحدهای پرورش ماهی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: داشت: بهمن فیلم (filom) یکی از پرورش‌دهندگان ماهی فیروزکوه به خاطر عملکرد خوب و تولید بچه ماهی‌های سالم و با کیفیت به عنوان تولیدکننده برتر ملی سال ۹۸ در حوزه تولید ماهی سرآبی معرفی شد.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه افزود: این واحد تولیدی سالانه ۱۷ میلیون تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا را وارد کشور و بچه ماهی تولید می‌کند که برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا