رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه:

خشونت خانوادگی مشکل شایع به شمار می آید/آمار دقیقی در زمینه خشونت های خانوادگی در دست نیست

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه گفت: از آنجا که خشونت خانوادگی مشکل شایع به شمار می آید افراد به طور مستقیم یا غیرمستقیم قربانی خشونت های خانوادگی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اصغر عموازده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه، در خصوص خشونت خانوادگی تصریح کرد: خشونت های خانوادگی به رفتارهای آزاردهنده و خشونت باری اطلاق می گردد که در محدوده روابط نزدیک هر نفر اتفاق میافتد؛ هر کسی می تواند قربانی خشونت خانوادگی باشد و این اتفاق، هم در روابط بین افراد هم جنس و هم در روابط بین افراد غیر همجنس امکان پذیر است؛ با این حال در بیشتر موارد خشونت خانوادگی، زنان قربانی و مردان مرتکب خشونت می شوند.

وی در ادامه با اشاره به این که خشونت خانوادگی از جهات مهم متعددی با تجاوز تفاوت مهمی دارد، خاطرنشان کرد: نخست اینکه این مسئله اتفاقی نیست که یکبار روی دهد؛ قربانیان خشونت خانوادگی آزارگرهای خود را می شناسند و عموماً با آن ها روابط بلند مدت و محبت آمیزی دارند و در طی زمان به طور مکرر قربانی این اتفاق می گردند؛ دوم اینکه برخلاف تجاوز، خشونت خانوادگی در به یک شیوه خاص اعمال خشونت منحصر نمی شود.

عموزاده ادامه داد: خشونت خانوادگی مجموعه ای از رفتارهای خشونت آمیز اعم از خشونت جسمانی، آسیب های روانی، اعمال زور در رابطه جنسی و کنترل های اقتصادی است؛ قربانیان خشونت خانوادگی بویژه دچار آسیب های روانی می گردد زیرا این خشونت از سوی کسی بر آنها اعمال می شود که مورد علاقه آن ها بوده و به وی اعتماد داشته اند که در بازه زمانی طولانی مدتی اتفاق می افتد و سطوح مختلفی بر قربانیان اعمال می گردد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: درک پیچیدگی زمینه های خشونت خانوادگی برای مددکاران اجتماعی از آن جهت حائز اهمیت و حیاتی است که درک کنند چگونه مداخلات خود را در جهت توانمند کردن مددجویان ارتقا ببخشند تا مددجویان خود را از روابط خشونت آمیزی که در آن اسیر هستند، برهانند.

وی در خصوص آمار خشونت خانوادگی اشاره داشت: آمار دقیقی در زمینه خشونت های خانوادگی در دست نیست ولی افزایش آمار را می توان در حوزه های اورژانس اجتماعی اعلام نمود.

عموزاده بیان داشت: از آنجا که خشونت خانوادگی مشکل شایع به شمار می آید افراد به طور مستقیم یا غیرمستقیم قربانی خشونت های خانوادگی می شوند؛ مسئله خشونت شامل قربانیان، افرادی که مرتکب خشونت می شوند، کودکانی که در منازلی زندگی می کنند که در آن خشونت اعمال می شود یا سایر اعضای خانواده و افراد مورد علاقه فردی که به نحوی درگیر خشونت خانوادگی می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه همچنین تاکید کرد: پیشنهاد اداره بهزیستی برای موضوع خشونت خانگی، تماس با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و ارتباط شخص آسیب دیده با مددکاران حوزه اورژانس اجتماعی است؛ قطعاً امنیت و رازداری در مسائل مربوط به خشونت خانوادگی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تمامی تلاش برای حل مشکلات از سوی مددکاران زحمت کش این حوزه انجام می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا