جانشین فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه:

در دفاع مقدس شعار “ما می توانیم” صرف شد/کادر درمانی ما کار جهادی کردند

جانشین فرمانده سپاه فیروزکوه اظهار داشت: فرصت هم افزایی و تجمیع ظرفیت های اعتقادی و مبتنی بر معنویت با حضور در بسیج محقق می شود که با درایت حکیمانه معمار کبیر انقلاب شکل گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سروان پاسدار دکتر محمد حیدری منش ، جانشین فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه، گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است که الگوهای مختلفی برای موفقیت و سربلندی در آن وجود دارد؛ در مکتب دفاع مقدس افرادی پرورش یافتند که امروز می توان به عنوان الگو و زمینه ساز برای رشد و پیشرفت باشند و از نمونه های برجسته آن می توان به شهید سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد که یک تنه با استکبار جهانی می جنگید.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه در ادامه خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس دانش آموزانی حضور داشتند که در کنار حضور در عرصه جهاد به علم آموزی با بهره گیری از ظرفیت انتشارات رزمندگان اسلام هم می پرداختند و امروز هم بسیجیان در کنار جهاد در جنگ نرم می بایست به تلاش در عرصه علمی اهتمام بورزند.

دفاع مقدس الگو است

سروان حیدری منش با بیان این که در دفاع مقدس شعار “ما می توانیم” صرف شد، افزود: دفاع مقدس الگو است زیرا در دفاع مقدس شعار “ما می توانیم” صرف شد و در آن دوران در کشوری که چند صباحی بیشتر از انقلاب آن نمی گذشت و بحران های داخلی در بالاترین حد بود، این فضا با حضور مردم در صحنه به رهبری امام مدیریت شد که توانتستند در مقابل دشمن بایستند.

این مقام مسئول هم چنین تصریح کرد: کانون آینده سازان انقلاب اسلامی با هدف والایی تشکیل شد، این مجموعه یک هدف کلی دارد و بر اساس فرآیند انقلاب اسلامی شکل گرفت تا برای رسیدن تمدن نوین اسلامی کادر سازی نماید؛ بنا به فرموده امام خامنه‌ای، این انقلاب پنج مرحله دارد که شامل انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، نظام اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی می باشد؛ با این پنج مرحله انقلاب ما می تواند به تمدن نوین اسلامی برسد؛ دانش آموزان کسانی هستند که در مجموعه کانون آینده سازان رشد و تعالی پیدا می کنند تا ان شاءالله برای حضور در عرصه نظام سازی انقلابی آماده شوند؛ دانش آموزان بسیجی که از نظر اعتقادی نسبت به بقیه پیشرو هستند و از نظر علمی هم می توانند برای بقیه همکلاسی های خود الگو شوند.

تحصیل و فعالیت در بسیج با یکدیگر منافاتی ندارد

وی با اشاره به این که تحصیل و فعالیت در بسیج با یکدیگر منافاتی ندارد، اظهار داشت: در کنار تحصیل و فعالیت های علمی، اعتقادات و بستر معنوی و هویت مکتبی را هم حفظ کنید؛ ان شاءالله در کنار این که تحصیل انجام می شود، تهذیب نیز شکل می گیرد.

دکتر حیدری منش همچنین افزود: بسیج دانش آموزی خاستگاه اصلی جمله تحصیل تهذیب و ورزش دانش آموزان است؛ در کانون آینده سازان انقلاب اسلامی یک ارتباط مستمری بین مجموعه بسیج دانش آموزی و دانش آموزان در قالب کانون آینده سازان شکل گیرد تا آن نظام پنج مرحله ای با حضور این دانش آموزان شکل گیرد.

پرستاران و پزشکان کار جهادی کردند

جانشین فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: امروز کُل دنیا با ویروس کرونا درگیر است اما اتفاقاتی که در کشور ما رخ داد در هیچ یک از نقاط دنیا اتفاق نیفتاده است، برای مثال در کشور ما کمک مومنانه شکل گرفت، پرستاران و پزشکان کار جهادی کردند و مواردی از این قبیل با هم افزایی و تجمیع منابع با روحیه جهادی و بسیجی به ثمر نشست.

وی در پایان اظهار داشت: ما هم به عنوان خادم بسیجیان شهرستان فیروزکوه تلاش می کنیم که فرصت ها و شرایط را مهیا سازیم تا ان شاءالله شرایط را برای رشد، پیشرفت و تعالی دانش آموزان بسیجی فراهم کنیم؛ برای کانون آینده سازان برنامه های ویژه ای هم داریم و در کنار مسائل علمی، مسائل فرهنگی و اعتقادی هم وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا