امام جمعه فیروزکوه:

در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم/ نظارت نیروی انتظامی بر اماکن و تفرجگاه ها

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: کشور ما با بحران کم آبی مواجه است که لازم است همه ما در مصرف آب صرفه جویی کنیم؛ از نیروی انتظامی میخواهیم با نظارت دقیق بر اماکن و تفرجگاه ها، جلوی هنجارشکنی و دهن کجی به مقدسات مردم را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه گفت: انسان مؤمن، اهل اسراف و تجمل گرایی نیست؛ به تعبیر روایت “قلیل المئونه و کثیر المعونه” کم خرج و پر کار است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: متأسفانه در کشور ما،‌ آمار اسراف تکان دهنده است؛ طبق برخی آمارها، از سالانه ۱۰۰ میلیون تُن محصولات کشاورزی، حدود ۳۵ میلیون تُن در قالب غذا دور ریخته میشود که این حجم اسراف حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و غذای ۱۸ میلیون نفر است.

وی افزود: برخی رسم و رسوم غلط در مراسمات جشن و عزا داریم که موجب اسراف است؛ چرا باید چند مدل غذا و بیش از نیاز،‌ طبخ شود و بیشتر آن دور ریخته شود؟!! باید به اندازه و به دور از تجمل مصرف کنیم.

امام جمعه فیروزکوه درباره مشکل کم آبی در کشور اذعان داشت: کشور ما با بحران کم آبی مواجه است که لازم است همه ما در مصرف آب صرفه جویی کنیم؛ برای اینکه تابستان مشکل قطعی برق نداشته باشیم، در مصرف برق دقت کنیم،‌ حتی یک لامپ اضافی هم روشن نگذاریم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به شهادت مظلومانه شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه عنوان کرد: شهید بهشتی مصداق بارز یک مسئول در تراز انقلاب اسلامی، شخصیتی دانشمند، خدوم، مردمی، مخلص و پرتلاش بود

وی تصریح کرد: نقش قوه قضائیه در برقراری عدالت، نقشی مهم و حیاتی است؛ و توقع مردم از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگی مردم ملموس شود و ملجأ و و پناه برای همه باشد.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: یکی از گلایه های مردم، اطاله در دادرسی است که گاهی یک پرونده، خیلی طولانی میشود و موجب تضییع وقت میشود.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: حقیقتا کار قضائی کاری دشوار و پیچیده است؛ از ریاست محترم دادگستری، دادستان محترم، قضات شریف و همه کارکنان خدوم دادگستری شهرستان فیروزکوه صمیمانه تشکر و قدردانی میکنیم.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: هدف سفر بایدن به عربستان، قانع کردن عربستان برای جبران کمبود نفت روسیه در بازارهای جهانی، تلاش برای عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است.

وی اذعان داشت: رژیم صهیونیستی دنبال این بود که تابستان داغ برای ایران رقم بزند ولی به فضل الهی،‌ این رژیم به چالش های جدی روبرو شده است و برای چهارمین بار، شاهد انحلال پارلمان اسرائیل هستیم که ان شاء‌الله در آینده نزدیک به محو اسرائیل منجر خواهد شد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: حادثه ناگوار، زلزله جنوب شرق افغانستان که به کشته شدن حدود ۱۵۰۰ نفر و مجروح شدن ۲۰۰۰ نفر منجر شد، به ملت بزرگ افغانستان و خانواده های داغدار تسلیت عرض میکنیم و برای شفای مجروحان و آسیب دیدگان دعا میکنیم؛ ملت بزرگ ایران، با حضور جهادگران هلال احمر و کمک های خیرخواهانه در کنار برادران افغانستانی خود خواهد ماند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: برخی با برگزاری مجالس مختلط و خارج از شؤون، دنبال هنجارشکنی هستند. از نیروی انتظامی میخواهیم با نظارت دقیق بر اماکن و تفرجگاه ها، جلوی هنجارشکنی و دهن کجی به مقدسات مردم را بگیرد؛ مردم مؤمن و شریف شهرستان هم نسبت به هنجارشکنی ها، تذکر بدهند و یا به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا