امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه:

در مقابل کسانی که به خیمه ولایت تعرض می کنند ساکت نمی نشینیم

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه اشاره داشت: کسانی هستند که نه تنها کاری نمی‌توانند انجام دهند بلکه مشکلات را افزون می‌کنند و به جای عذرخواهی تیر بر خیمه ولایت می زنند؛ به این افراد توصیه می کنم یا جوانمرد باشید و از تعرض به خیمه ولایت دست بردارید یا ما ساکت نخواهیم نشست.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سراج، امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: کل مخلوقات مشمول مرگ هستند، این قانون الهی است که شامل حال همگی می‌شود؛ انسان هم مشمول همین قانون می شود با این تفاوت که انسان اشرف مخلوقات است و برای او هلاکت و نابودی نیست؛ انسان با مرگ ولادت و زندگی دیگری دارد.

امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: انسان با مرگ خود فانی نمی‌شود؛ برای عالم پس از مرگ باید از اعمال خود توشه جمع کرد؛ نجات ما در عالم دنیا، آخرت و برزخ تقوا است.

حجت الاسلام سراج با اشاره به ولادت امام رضا (ع) اذعان داشت: دوران امامت امام رضا (ع) در سه بخش است؛ بخش اول دوران ده ساله امامت ایشان که در زمان خلافت هارون است که در استبداد محض و اختناق بود، ضرب‌المثل شده است که از شمشیر هارون خون می‌چکد؛ این ده سال را تاریخ کمرنگ نشان داده است؛ در ۵ ساله بعدی دوران امام رضا (ع) دعوای بین امین و مامون بود که ایشان زعامت جهان شیعه را با هوشمندی در دست داشتند؛ پنج ساله پایانی امامت امام رضا (ع) در دوران خلافت مامون بود.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه اشاره داشت: واقعه کربلا کاملا شیعه را محیا کرده تا در مسیر خود ذره ای انحراف نداشته باشد؛ مامون می‌دانست تشیع در حرکت است و باید به نحوی این موج را بخواباند لذا به سراغ امام رضا می‌رود و از ایشان می خواهد به ایران بیاید؛ مامون درصدد مشروعیت بخشیدن به حکومت خود بود؛ مامون تلاش داشت بین مردم و امام فاصله ایجاد کند؛ مامون بدنبال وجهه و حیثیت معنوی برای خود بود؛ در زمان سفر امام به همه مردم مدینه اعلام می کند که این سفر به میل او نیست و از زنان مدینه می‌خواهد برای او گریه کنند تا بدین طریق نقشه های مامون را نقش بر آب کند.

وی هم چنین در ادامه به هفته قوه قضائیه اشاره و خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد و به راه انداختن واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور از اهداف قوه قضائیه است.

حجت الاسلام سراج با تاکید بر مکتب تشیع تشریح کرد: جوانمرد کسی است که اگر مسئولیتی بر عهده گرفت ولی در توان نداشت به مردم اعلام کند؛ در کشور مشکلات، تورم، گرانی وجود دارد ولی مردم به سایه ولایت بر سر این کشور می بالد؛ کسانی هستند که نه تنها کاری نمی‌توانند انجام دهند بلکه مشکلات را افزون می‌کنند و به جای عذرخواهی تیر بر خیمه ولایت می زنند؛ به این افراد توصیه می کنم یا جوانمرد باشید و از تعرض به خیمه ولایت دست بردارید یا ما ساکت نخواهیم نشست.

امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در پایان تاکید کرد: ما آینده را روشن می‌بینیم زیرا جبهه مبارزه با استکبار، یعنی جبهه مقاومت با کفر و صهیونیسم در مبارزه است و هیچگاه دست از حمایت جبهه مقاومت برنمی‌داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا