امام جمعه فیروزکوه:

در هر فتنه ای علیه ملّت ایران، دست آمریکا نمایان است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نظم جدید جهانی به سرعت در حال تغییر است؛ امروز آمریکا به اذعان صاحب‌نظران جهانی، رو به افول و زوال است و جریان مقاومت روز به‌روز در حال قدرتمند شدن است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان، گفت: یکی از ویژگی های انسان مؤمن و باتقوا، توجه به مسئله عاقبت بخیری است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: در طول تاریخ افراد بزرگی بودند که بخاطر دنیاطلبی و غفلت، عاقبت به شر شدند، لذا باید خیلی مراقب و هوشیار بود.

وی خاطر نشان کرد: اوایل انقلاب، افرادی بودند که به ظاهر افراد خوبی بودند ولی در طی مسیر، از قطار انقلاب پیاده شدند و عاقب به شر شدند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان بیان داشت: روز ۱۳ آبان، حقیقتاً یوم الله است، زیرا که در این روز دست قدرت و عنایت الهی به وضوح نمایان شد.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: امام عظیم الشأن، برای اعتراض به قانون ننگین و ذلّت بار کاپیتولاسیون و دفاع از حق ملّت ایران، در این روز تبعید شدند و ۱۳ سال از وطن دور ماندند.

وی عنوان کرد: در روز ۱۳ آبان، رژیم پهلوی تعدادی از دانش آموزان را در جلوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشید.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: سومین حادثه تاریخی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان بود که امام راحل، این حادثه را «انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ تر از اول دانستند، چرا که در انقلاب اول، مردم شاه را بیرون کردند و در این روز، آمریکا را از کشور راندند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: برخی به غلط روز ۱۳ آبان ۵۸ _تسخیر لانه جاسوسی_ را سرآغاز چالش آمریکا و ایران معرفی میکنند و این اقدام را کاری غلط میدانند که باعث به دردسر افتادن ایران شد؛ در حالیکه اولاً این اقدام کاری درست بود و باعث شد لانه جاسوسی و شرارت آمریکا بسته شود و اسناد فراوان کشف شده،‌ شاهد بر این مطلب است.

وی در ادامه افزود: ثانیاً آغاز چالش آمریکا با ایران، به کودتای سال ۳۲ برمیگردد که آمریکا به دولت مصدق، با اینکه به آمریکا خوش بین بود، رحم نکردند چرا که مصدق دنبال نفت ملّی بود.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: برخی میگویند شعار «مرگ بر آمریکا» موجب دشمنی دو ملّت ایران و آمریکا است؛ ولی اولاً منظور از این شعار،‌ ملّت آمریکا نیستند، بلکه منظور مرگ بر سیاست های ظالمانه آمریکا، مرگ بر سلطه طلبی و استکبار و … است؛ ثانیاً آمریکا دشمنی را با کودتای سال ۳۲ شروع کرد و این شعار اولین بار توسط دانشجویان در روز ۱۶ آذر همان سال سرداده شد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: سیاست آمریکا عوض نشده است، ولی شیوه دشمنی آمریکا پیچیده تر شده است و در هر فتنه ای علیه ملّت ایران، دست آمریکا نمایان است.

وی تصریح کرد: نظم جدید جهانی به سرعت در حال تغییر است؛ امروز آمریکا به اذعان صاحب‌نظران جهانی، رو به افول و زوال است و جریان مقاومت روز به‌روز در حال قدرتمند شدن است.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: آمریکا همه تلاش خود را کرد که بشار اسد برود، ولی جمهوری اسلامی نخواست، و اراده ملّت ایران، بر خواست آمریکا غلبه کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه تاکید داشت: در گام دوم انقلاب، همه باید وظیفه خود را به خوبی بشناسیم و به درستی عمل کنیم؛ اگر همه _مسئولان و مردم‌_ به وظیفه خود عمل کنیم مشکلات کشور حل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا