رتبه خوب شهرستان فیروزکوه در امر واکسیناسیون، در بین شهرستان‌های استان تهران

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران گفت: در شهرستان فیروزکوه واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال به اتمام رسیده است، تقریباً این رکورد شهرستان فیروزکوه در بین شهرستان‌های استان تهران از نظر سرعت و رسیدن به این میزان عدد بسیار قابل توجهی است و رکورد ستودنی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران در فیروزکوه گفت: امروز دو پروژه مهم در شهرستان فیروزکوه افتتاح شد، پروژه اول افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه بود.

وی تصریح کرد: ساختمان قبلی شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه ساختمان مستعملی بود و به مرور زمان مستهلک شده بود و به این صورت جایگاه خدمات بسیار مهمی را از دست می‌دادیم.

زالی اظهار داشت: خوشبختانه با تامین‌ اعتبارات لازم و با تلاش و همکاری همه عزیزان مجموعه مدیران محلی این کار محقق شد، و امروز شاهد افتتاح یک ساختمان سه طبقه با فضا و تجهیزات کافی بودیم؛ بخش قبلی بیمارستان هم با بهینه سازی که اتفاق خواهد افتاد به عنوان پاویون پزشکان مقیم مورد استفاده واقع خواهد شد.

وی درباره افتتاح دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان فیروزکوه گفت: در بیمارستان امام خمینی (ره) هم یکی‌ از مهم‌ترین پروژه بیمارستان که پروژه تاسیس و راه‌اندازی سیستم اکسیژن‌ساز جدید بود که به مجموعه مدار قبلی اضافه شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران خاطر نشان کرد: در بحث کووید ۱۹ مهم‌ترین مسئله در درمان و کاهش مرگ و میر بحث تامین اکسیژن به اندازه کافی می‌باشد؛ هرچه قدر اکسیژن به کفایت در اختیار باشد می‌تواند به شدت باعث کاهش مرگ و میر و عوارض مترتبه شود.

وی افزود: خوشبختانه با نصب و راه اندازی این مجموعه که از برون‌دهی بسیار خوب فنی برخوردار است فکر میکنم الحمدالله هیچ مشکلی برای تامین اکسیژن در مجموعه بیمارستان فیروزکوه نخواهیم داشت.

زالی تصریح کرد: همچنین بازدیدی از محل افتتاح آتی دستگاه سی تی اسکن داشتیم که این موضوع هم خوشبختانه با تلاش عزیزان و پیگیری که‌ صورت می‌گیرد دارد شتاب خوبی به خود می‌گیرد، امیدوار هستیم طی چند ماه آینده سریعاً کار مرکزی‌ که برای بحث تصویر برداری در بیمارستان اختصاص داده شده انجام شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران اذعان داشت: خوشبختانه منابع اعتباری مورد لزوم برای تامین پروژه‌های عمرانی شهر _هم بهداشتی و هم درمانی_ با تلاش و همکاری فرماندار محترم و پیگیری نماینده محترم مردم شریف فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی محقق است.

زالی عنوان کرد: بنا بر این کمبود منابع نداریم، ان شاءالله با رفع موارد اداری آن، هرچه سریع‌تر این پروژه‌های عمرانی در اسرع وقت به سرانجام برسد تا مردم در بخش‌های بهداشت و درمان کاستی بیشتری را شاهد نباشند.

وی با اشاره به رتبه خوب شهرستان فیروزکوه‌ در پوشش واکسیناسیون گفت: در شهرستان فیروزکوه واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال به اتمام رسیده است، تقریباً این رکورد شهرستان فیروزکوه در بین شهرستان‌های استان تهران از نظر سرعت و رسیدن به این میزان عدد بسیار قابل توجهی است و رکورد ستودنی در نظر گرفته می‌شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران افزود: واکسیناسیون گروه سنی ۱۵ الی ۱۸ سال در فیروز‌کوه ۸۷ درصد پوشش داده شده که تقریباً نسبت به همه شهرستان‌های استان تهران رتبه ممتازتری به خود اختصاص داده است.

زالی تصریح کرد: همچنین واکسیناسیون برای گروه سنی ۱۲ الی ۱۵ سال هم که به تازگی‌ آغاز شده است، در شهرستان فیروزکوه واکسیناسیون این گروه سنی شتاب بسیار خوبی دارد، فزون بر ۸۰ درصد این واکسیناسیون انجام شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه از زمان شیوع کووید ۱۹ تا امروز، به دلیل اینکه همه ظرفیت درمانی و بهداشتی شهرستان بسیار خوب معطوف به هدایت بیماران شده است، میزان مرگ و میر در شهرستان فیروزکوه بین شهرستان‌های استان تهران، از نظر استاندار‌ها قابل قبول بوده و تقریباً مرگ و میر ۶ ماه اخیر کووید ۱۹ در فیروزکوه ۱.۱ بوده است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران گفت: مجموعه مرگ و میر از زمان شیوع کووید ۱۹ تاکنون در فیروزکوه تقریباً فزون بر ۲ درصد نبوده، که نسبت به سایر شهرستان‌های کشور می‌تواند عدد خوبی تلقی شود؛ البته همه تلاش تیم ما این است که حتی یک مورد مرگ و میر را هم نداشته باشیم.

زالی تصریح کرد: طبیعتاً با همکاری خوبی که‌ مردم فیروزکوه دارند و رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دقت عمل در انجام واکسیناسیون، ما بتوانیم میزان مرگ و میر را به حداقل ممکن برسانیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران درباره بهبود وضعیت امداد هوایی در فیروزکوه عنوان کرد: ان شاءالله قرار شد هم مجموعه اورژانس شهرستان فیروزکوه تقویت شود و هم با پیگیری فرماندار محترم شهرستان در تلاش هستیم که ان شاءالله طراحی لازم برای هلی پَد هلیکوپتر در فیروزکوه انجام شود.

زالی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری فرماندار محترم و نماینده محترم شهرستان فیروزکوه اعتبارات لازم در این زمینه تهیه شده تا بتوان در اسرع وقت این دو نقیصه مهم مرتفع شود.

اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه/اکسیژن رسانی بیش از ۶۰۰ لیتر در دقیقه دستگاه اکسیژن‌ساز

سید عبدالمجید حسینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه در جمع خبرنگاران گفت: ساختمان‌هایی که امروز با حضور دکتر زالی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و نماینده محترم شهرستان فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد شامل ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه بود.

وی افزود: ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه بالغ بر ۱۶۰۰ متر مساحت دارد، بیش از ۱۰۰ نفر در این ساختمان مشغول هستند و تعداد ۲۵۰ نفر از بهورز‌ها و همکارانی که در مناطق پیرامونی هستند را از نظر کادر اداری پوشش میدهد.

حسینی اظهار داشت: چند سالی بود که کار این ساختمان شروع شده بود و سعی کردیم مرحله آخر آن را تسریع و ساختمان را تجهیز کنیم و الحمدالله امروز رسماً به افتتاح رسید.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان دستگاه اکسیژن‌ساز گفت: ساختمان دومی که امروز رسماً افتتاح شد ساختمان دستگاه اکسیژن‌ساز بود که حدود ۷۰ متر مربع مساحت دارد و بیش از ۶۰۰ لیتر در دقیقه اکسیژن می‌رساند و می‌تواند به بیش از حدود ۶۰ بیمار همزمان اکسیژن رسانی کند و مشکل را حتی در حالتی که بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی شود حل خواهد کرد.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه اذعان داشت: این دستگاه اکسیژن‌ساز دستگاه کاملاً جدیدی است و با آخرین تکنولوژی کار می‌کند.

وی عنوان کرد: سومین طرحی که مورد بازدید قرار گرفت ساختمان سی تی اسکن است که در حال کار می‌باشد و ان شاءالله تا ۳ ماه آینده _طبق قولی که پیمانکار محترم این ساختمان داده_ بخش سی تی اسکن به اتمام می‌رسد و دستگاه سی تی اسکن نصب خواهد شد.

حسینی اظهار داشت: اما این ساختمان، ساختمان کامل‌تری است و شامل بقیه اجزا تصویربرداری _ماموگرافی، سونوگرافی و رادیولوژی_ می‌شود، ان شاءالله کار این سه بخش بعد از اتمام پروژه سی تی اسکن ادامه پیدا می‌کند و تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا