حجت الاسلام والمسلمین حیدری:

رسالت مجمع بسیج مطالبه گری و عدالت خواهی است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مطالبه گری و عدالتخواهی باید حساب شده، تخصصی و در حوزه های مختلف باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در مجمع بسیج این شهرستان تصریح کرد: بسیجی ادامه راه امیرالمومنین (ع) است؛ طبق گفته رهبری برای مشکل گشا بودن سه شرط همت بلند، درست اندیشی و توکل به خداوند لازم است.

وی در ادامه افزود: هدف ما زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) و تحقق تمدن نوین اسلامی است؛ بسیجی باید اهل بصیرت، برنامه و تفکر باشد؛ رسالت مجمع بسیج همین است؛ اخلاص و ارتباط با خداوند و اعتماد به خداوند نیز از اولویت هاست؛ این امر در دفاع مقدس راه گشا بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: طبقه گفته رهبری بسیج می تواند در تمام عرصه های عمومی کشور و ملت اثربخش و مشکل گشا باشد؛ بسیجی منحصر در حوزه نظامی و فرهنگی نیست؛ هر چیزی که امروز مسئله است بسیج می تواند پا به میدان بگذارد؛ اگر امروز مردم گرفتار گرانی هستند دراین حوزه بسیج وارد شود؛ نیاز به نظارت، نیاز به مسائل دیگر است بسیج اعلام آمادگی کند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با تاکید بر این که فاصله گرفتن دغدغه های ما از دغدغه های مردم خطرناک است، اذعان داشت: فاصله گرفتن از دغدغه های مردم موجب یاس و ناامیدی در مردم است؛ بسیج می تواند در همه عرصه ها اثربخش باشد؛ رسالتی که مجمع بسیج برعهده دارد می توان گفت بحث مطالبه گری و عدالت خواهی است؛ مجمع بسیج باید در مسائل و مشکلات شهرستان ورود کند و از مسئولین مطالبه گر باشد.

وی ادامه داد: نقش بیشتر مجمع بسیج نقش راهبری است؛ مطالبه گری و عدالتخواهی باید حساب شده، تخصصی و در حوزه های مختلف باشد؛ اگر قرار است در حوزه ای مطالبه گری شود باید کارشناسی شده باشد؛ قرار نیست کار اجرایی انجام شود، هر چند در جایی اگر نیاز بود باید کمک شود اما ادارات مستقل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به اینکه مجمع بسیج باید شامل همه صنوف، اقشار و گرایش ها شود، تاکید کرد: بحث کارگروه ها در مجمع بسیج نیاز به اصلاحاتی دارد و باید جلسات کاربردی باشد؛ قطعاً با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود و باید جلسات عملیاتی و کاربردی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا