امام جمعه فیروزکوه:

سرمایه عظیمی که در ماه رمضان به دست آوردیم را در ماه های دیگر حفظ کنیم

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: فلسفه روزه ماه مبارک رمضان، بندگی و تقوای الهی است؛ از دولت انقلابی می‌خواهیم که مسئولینی در این کشور باید مسئولیت بگیرند که باور به چنین روحیه‌ای داشته باشند؛ مسئولینی که خدا باور باشند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، گفت: فلسفه روزه ماه مبارک رمضان، بندگی و تقوای الهی است؛ در این ماه یاد گرفتیم، کسی که _یک ماه_ می‌تواند جلوی نفس خود را بگیرد و از خوردن و آشامیدنی که حلال است اجتناب کند، قطع به یقین می‌تواند در مقابل محرمات الهی ایستادگی کند.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه عظیمی که در ماه رمضان بدست آوردیم را در ماه های دیگر حفظ کنیم.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: انقلاب ما که به برکت خون هزاران شهید به بار نشست و معجزه قرن بود، و مردم عزیز با هدیه کردن جوانان خود، این انقلاب را به بار نشاندند، اگر شما بررسی کنید، مشاهده میکنید که ما در عرصه‌هایی همچون نظامی و علمی و … پیشرفت کردیم ولی متأسفانه در برخی عرصه ها مثل اقتصادی، خودروسازی و … آن طور که باید پیشرفت نداشتیم؛ چرا؟

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: شاید برخی بگویند، علت تحریم بوده است ولی تحریم علت اصلی نیست،‌ زیرا که تحریم در عرصه های نظامی و پزشکی و … هم وجود داشت.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: پاسخ این سؤال را قرآن میدهد؛ قرآن کریم به امّت اسلام می‌فرماید برای اینکه پیشرفت کنید، دشمن بر شما اثر نگذارد و تحریم به شما فشار نیاورد، اگر شما اهل استقامت و مقاومت باشید، به خدا توکل کنید؛ اگر شما اهل صبر و استقامت و تقوا و بندگی خدا باشید، خدا شما را امداد می‌کند (سوره آل عمران، آیه ۱۲۵).

وی اذعان داشت: ما این تجربه گران بها را در دوران دفاع مقدّس داشتیم؛ چرا بعضی مسئولین این را فراموش میکنند؟ ما در آن زمان سلاح و این امکانات را نداشتیم، اما ایمان به خدا داشتیم، جوانان عزیز و مومن ما با همین ایمان به خدا، مردانه و جانانه مقابل دشمن ایستادند و در طول تاریخ، برای اولین بار، حتی یک وجب از خاک این ممکلت را به دشمن ندادند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: اگر همین روحیه و باور در میان مسئولین ما باشد، ما در عرصه‌های اقتصادی هم می‌توانیم پیشرفت کنیم؛ همانطور که جوانان مومن ما در عرصه‌های نظامی، پزشکی و … توانستند کشور را به پیشرفت برسانند، این تجربه‌ای است که قرآن کریم به ما یاد داده است.

وی خاطر نشان کرد: لذا از دولت انقلابی می‌خواهیم که مسئولینی در این کشور باید مسئولیت بگیرند که باور به چنین روحیه‌ای داشته باشند؛ مسئولینی که خدا باور باشند، خود را حقیقتا خادم مردم بدانند و شبانه روز برای خدمت به مردم تلاش کنند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: این اصلاً قابل قبول نیست که مسئول ما در یک اداره‌ای خود را حاکم و رئیس مردم بداند، و مردم را به زحمت بیندازد؛ مسئول باید خود را خادم مردم بداند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا