سوغات کرونایی مسافران برای روستاهای فیروزکوه/ غفلت مسئولان تا کجا ادامه دارد؟

در بهار ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا مقرر شده بود از ورود مسافران به مناطق گردشگری شهرستان فیروزکوه ممانعت شود، اما لغو محدودیت‌های کرونایی توسط دولت عملاً این تفکر را به جامعه القا کرد که دیگر تهدیدی به نام کرونا وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، در بهار ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا مقرر شده بود از ورود مسافران به مناطق گردشگری شهرستان فیروزکوه ممانعت شود، اما لغو محدودیت‌های کرونایی توسط دولت عملاً این تفکر را به جامعه القا کرد که دیگر تهدیدی به نام کرونا وجود ندارد.

در هفته های اخیر علی رغم اوج گیری مجدد ویروس کرونا محدودیت های ورود به برخی روستاها و مناطق گردشگری برداشته شده و مکرراً شاهد حضور مسافران و گردشگران در این مناطق هستیم؛ موضوعی که می تواند جان بسیاری از سالمندان و کودکانی که در روستاهای فیروزکوه زندگی می کنند را بیشتر از دیگران تهدید کند.

در همین راستا، پیگیر موضوع از فرمانداری فیروزکوه شدیم که متاسفانه پاسخ جدی و قاطعی در این خصوص دریافت نکردیم؛ روابط عمومی فرمانداری فیروزکوه تنها به این مطلب بسنده کرد که فرماندار فیروزکوه در اوایل شیوع ویروس کرونا، در این خصوص نظر خود را بیان کرده و اکنون شکایتی از سوی شهروندان مبنی بر حضور گردشگران وجود ندارد!

هم چنین طی پیگیری خبرنگار دیمه نیوز در آخر هفته ها، حضور گردشگران در روستای سله بن نمونه‌ای از نادیده گرفتن موضوع از سوی مسئولین شهرستان است!

حال این سوال مطرح می شود که مسئولین شهرستان برای اعمال محدودیت ها منتظر شکایت مردم نشسته اند یا چشم بر حضور گردشگران در برخی مناطق گردشگری فیروزکوه بسته اند؟

بدون تردید این مهم می طلبید که فرماندار، بخشداران و دهیاران فیروزکوه نسبت به سلامتی مردم حساسیت بیشتری داشته باشند، اما در کمال ناباوری خبری از هیچ نهادی برای جلوگیری از ورود گردشگران در برخی مناطق گردشگری نیست! علاوه بر این‌ها نبود هیچگونه زیرساخت و امکانات اولیه از جمله سرویس بهداشتی، سطل زباله و… بر وخامت این موضوع افزوده است.

در هفته گذشته با اعلام وضعیت بحرانی شیوع بیماری در برخی روستاهای فیروزکوه از سوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، دهیاری و نیروهای بسیج روستای سله بن در صدد برآمدند تا از ورود گردشگران به روستاها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا