سیل حدود چهار هزار میلیارد تومان خسارت به استان تهران وارد کرد

استاندار تهران با اشاره به کشته شدن ۴۴ نفر در سیل اخیر شهرستان های فیروزکوه دماوند و پاکدشت، گفت: این سیل حدود چهار هزار میلیارد تومان خسارت به خانه‌های روستایی، اراضی کشاورزی و سایر زیرساخت ها وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محسن منصوری عصر چهارشنبه درباره آخرین تلفات سیل به خبرنگاران گفت: در سیل امامزاده داود (ع) فعلا ۲۳ نفر فوتی قطعی داریم که البته در بررسی نهایی شاید این آمار تغییر کند اما در سیل شهرستان فیروزکوه نیز ۱۵ نفر فوتی قطعی داریم و مابقی نیز در سایر شهرستان فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده تمام شده است، گفت: در سال های گذشته ساخت و ساز غیرمجاز زیادی در بستر رودخانه امامزاده داود (ع) انجام شده بود که همین علت موجب افزایش تلفات شد.

استاندار تهران با بیان اینکه در یک سال اخیر ساخت و ساز در امامزاده داود (ع) نزدیک به صفر درصد بود، افزود: طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی وسعت امامزاده داود از سه هکتار به ۶ هکتار افزایش یافته که ساخت و سازهای غیرمجاز از علت وسعت این روستا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی خانه های روستایی و اراضی کشاورزی در شهرستان فیروزکوه و سایر شهرستان ها در حال انجام است.

استاندار تهران با بیان اینکه مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز مورد تاکید است، گفت: در شهرستان دماوند به دلیل تخریب ۱۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در ابتدای امسال روی داد تنها یک نفر در این حادثه سیل کشته شد.

وی با بیان اینکه در روستای امامزاده داود (ع) اماکن تفریحی و به ویژه رستوران های بیشماری در سال های گذشته در حریم رودخانه ساخته شده است،اظهارداشت: در این موضوع دستگاه قضایی ورود کرده و با توجه به اینکه بستر رودخانه آزاد نیست عملا کار خدمت رسانی متوقف شده است.

استاندار تهران تاکید کرد: در مورد سیل وظایف تک تک دستگاه های مرتبط مشخص شده به شکلی که آزادسازی بستر رودخانه را باید آب منطقه ای دنبال کند و مصمم هستیم موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده امام زاده داود را حل کنیم ولی این کار با روش و آداب خودش صورت خواهد گرفت یعنی از انجام اقدامات چکشی خودداری خواهیم کرد تا این موضوع به بهترین شکل ممکن حل و فصل شود.

منصوری افزود: البته ما در دربند، درکه و جاجرود نیز مسائل مشابهی داریم ولی تجربه نشان داده هر کجا اعمال قانون کرده ایم در وقوع حوادث، خسارت های کمتری دیده ایم.

وی در خصوص میزان خسارات نیز گفت: در ۳۰ ردیف اعتباری میزان خسارت های وارد شده تنظیم شده که از محل اعتبارات بحران این خسارت ها پرداخت خواهد شد.

بامداد روز پنجشنبه ۶ مردادماه سیل برخی مناطق استان تهران از جمله امامزاده داود (ع)، روستای مزداران فیروزکوه و بخش دیگری از مناطق استان از جمله شهرستان های دماوند، شمیرانات و پاکدشت را فرا گرفت.

این سیل تاکنون ۴۴ کشته و بخش زیادی از خانه های روستایی، اراضی کشاورزی و سایر زیرساخت ها را تخریب کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا