امامان جمعه استان تهران:

شناخت و تبیین راه و مکتب امام‌(ره ) یک ضرورت است

امام جمعه فیروزکوه: امام راحل‌(ره) شخصیتی است که راه و مکتب او، یک ذخیره الهی برای ملت ایران است و در طول انقلاب، هر جا توفیقاتی داشتیم بخاطر حرکت در مسیر مکتب امام بود و هر جا ضربه خوردیم بخاطر دوری از این مکتب ارزشمند بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران، اظهار داشت:در آستانه رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام (ره) هستیم وشناخت راه و مکتب امام یک ضرورت است.

وی با اشاره به منویات رهبری، اظهار داشت:اگر راه امام را گم یا فراموش کنیم یا خدایی نکرده عمداً کنار بگذاریم ملّت ایران سیلی خواهدخورد و ما باید همیشه مکتب امام را بازخوانی کنیم.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه یکی از شاخص‌های راه امام، ایمان و باور به خدا بود: توضیح داد: امام خمینی خدا باور و خدا ترس بود و تکیه به قدرت لایزال الهی داشت و این باعث شده بود ایشان در پیچ و خم های انقلاب مثل کوه محکم بایستد.

حیدری ادامه داد: امام‌(ره) توانست چنین حرکت عظیمی را هدایت کند و معجزه قرن را رقم بزند و دنیا را تکان دهد که امروز شخصیت های عالم از ایشان به عنوان یک قدرت با عظمت یاد می کنند.

وی ادامه داد: برخلاف عده‌ای که دَم از مردم و مردم سالاری و رای و نظر مردم می‌زنند ولی در بزنگاه برای نظر مردم اهمیتی قائل نیستند، ولی امام خمینی حقیقتاً به رای و نظر مردم باور داشت.

امام جمعه فیروزکوه گفت: جمهوری اسلامی بزرگترین هدیه و ابتکار امام‌(ره) بود و ما هم امروز باید از این میراث گرانبها که تجلی آن، انتخابات است، حفاظت کنیم و با حضور باشکوه در انتخابات و انتخاب اصلح این میراث گرانقدر را قدردانی کنیم.

حیدری با بیان اینکه امام راحل(رض) بزرگ‌ترین وظیفه مسئولان را کمک و خدمت به محرومان می‌دانستند و فرمودند گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان باشد، توضیح داد: راهِ امام یعنی حمایت از محرومان و مستضعفان، کسانی که صاحبان اصلی انقلاب هستند.

وی افزود: حضرت امام‌(ره) دشمن شناس بود و براساس شناختی که از دشمن داشت همان اول انقلاب فرمودند رابطه ما با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است، تا آمریکا گرگ صفت و مستکبر است، نمی شود با او ارتباط داشت.

خطیب جمعه فیروز کوه گفت: با توجه به اینکه دشمن شناسی مسئله بسیار مهمی است، کسی که دشمن شناس نباشد از دشمن فریب می‌خورد، در پای مذاکره امتیاز می دهد اما امتیاز نمی گیرد.

وی با ابراز تاسف نسبت به وضعیت آوارگان در رفح خاطر نشان کرد: پس از حمله صهیونیست‌ها به چادرهای آوارگان در رفح نشان می‌دهد چادرهای آوارگان نه تنها با موشک، پهپاد و جنگنده بلکه با گلوله‌های توپ از خشکی و دریا هدف قرار داده شد؛ بیشتر کشته‌ها، زن و کودک و همه تکه‌تکه شده بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا