فرماندار شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:

شهرستان فیروزکوه مستعد تولید و توسعه کشت گل محمدی در استان تهران

فرماندار فیروزکوه گفت: به دلیل اقلیم آب و هوایی مناسب، شهرستان فیروزکوه مستعد تولید و توسعه کشت گل محمدی در استان تهران محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه در حاشیه بازدید از مزرعه ۱۰۰ هکتاری کشت گل محمدی در منطقه گدوک فیروزکوه تصریح کرد: علی رغم کاهش بارندگی در سال های اخیر و به تبع آن محدودیت های منابع آبی در کشور خوشبختانه شهرستان فیروزکوه به جهت وسعت سرزمینی و اقلیم آب و هوایی مناسب و مهم تر از آن وجود منابع آبی گسترده دارای شرایط بسیار مناسبی برای تولید و توسعه کشت گل محمدی می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کشت گل محمدی مزیت های فراوانی دارد، تاکید کرد: گل محمدی فقط جنبه زیبایی و تزیینی نداشته و تولید آن دارای صرفه اقتصادی بسیاری است.

مهری از آمادگی دولت برای حمایت از تولید و توسعه گل محمدی در شهرستان فیروزکوه خبر داد و اذعان داشت: دولت آمادگی دارد تا با واگذاری اراضی ملی قابل واگذاری به متقاضیان تولید گل محمدی و همچنین تسهیلات کم بهره ۴ درصدی، صدور مجوز و تخصیص آب به توسعه این صنعت پر سود در شهرستان کمک کند

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی در روستاهای لزور، سلمان، اهنز و محمودآباد و بیش از ۲ هزار هکتار در روستای مزداران برای تولید گل محمدی در شهرستان فیروزکوه در نظر گرفته شده است.

فرماندار فیروزکوه در پایان اذعان کرد: شهروندان به ویژه جوانان در قالب گروه های جمعی و تعاونی جهت تولید و توسعه کشت گل محمدی در شهرستان اقدام نمایند تا شاهد تحقق شعار سال و درنهایت توسعه اقتصادی منطقه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا