رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه:

صرف واژه “ما می توانیم” و عدم اتکا به بیگانگان؛ از عوامل پیروزی در دوره دفاع مقدس

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه گفت: در هفته دفاع مقدس افتتاح جایگاه آثار شهدا در فرمانداری و رونمایی از نقاشی دیواری شهدا جهادگر بر دیوار اداره جهاد کشاورزی با همکاری اداره بنیاد شهید، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، در هفته دفاع مقدس امسال از نقاشی دیواری دو شهید جهادگر و هم چنین گنجینه آثار شهدای معظم شهرستان فیروزکوه با حضور حجهالاسلام امیری ارجمندی، امام جمعه فیروزکوه. مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار شهرستان، غلامرضا نیکدل، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مسئولین ادارات فیروزکوه رونمایی شد.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه این مراسم عزت و استقلال امروز ایران مدیون خون شهدا است و ترویج فرهنگ شهادت در افزایش فضای معنویت در جامعه مؤثر است و می‌تواند پیام‌های ارزشمندی را به مخاطب منتقل کند.

گفتنی است در زمینه خلق اثر نقاشی با موضوع شهدا و دفاع مقدس تاکنون فعالیت هایی صورت پذیرفته که کافی نمی باشد و حمایت بیشتر مسئولین نهادهای مختلف می‌تواند در افزایش انگیزه هنرمندان نقاش و خلق آثار فاخر مؤثر باشد.

هم چنین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گنجینه آثار شهدای معظم شهرستان فیروزکوه افتتاح شد؛ قطعاً وقتی صحبت از گنج می‌کنیم یعنی یک سرمایه ای داریم که باید از آن مراقبت کنیم و نکته مهم این است که این گنجینه باید برای خود و محیط اطرافش ارزش افزوده هم داشته باشد.

غلامرضا نیکدل، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری دیمه نیوز، در خصوص پیام دفاع مقدس گفت: پیام دفاع مقدس برای مردم ایران، ایستادگی در برابر ظلم که نشات گرفته از پیام عاشورا و کربلا است می باشد.

رئیس بنیاد شهید فیروزکوه درباره ویژگی های شاخص دوران دفاع مقدس بیان داشت: همدلی مردم و مسئولین، اخلاص در عمل، صرف واژه “ما می توانیم” و همچنین عدم اتکا به بیگانگان از عوامل پیروزی رزمندگان در دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس بود.

نیکدل هم چنین درخصوص تکریم جایگاه آزادگان و خانواده های شهدا و ایثارگر در شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران عزیز شناسنامه و وارثان اصلی نظام هستند؛ ارتباط خانواده های ایثارگر و جانبازان با اداره بنیاد شهید ارتباط بسیار صمیمی است و در مناسبت های مختلف از آزادگان و جانبازان شاغل در ادارات هم تجلیل می شود؛ همچنین در ادارات قسمت امور ایثارگران هم قرار دادیم تا اگر خانواده های شاهد و ایثارگر برای مشکلی مراجعه کردند بتوانیم مشکل آنها را حل کنیم؛ برای ارتباطات با سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و سایر ادارات راهی را شروع کردیم که بتوانیم خدمت ارزشمندتر و شایسته تری به خانواده های شاهد و ایثارگر داشته باشیم.

وی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: در راستای جلسات کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که بسیاری از ادارات شهرستان هم در این کمیته عضو هستند، هدف اداره بنیاد شهید استفاده از ظرفیت شهرستان و ادارات در راهِ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه با اشاره به اقدامات این اداره در هفته دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: اداره بنیاد شهید اقداماتی را در تعامل با ادارات انجام داد که از آن می توان به رونمایی از تمثال کاشی کاری شده شهید محمد علی رجایی در هفته دولت اشاره کرد.

نیکدل با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هفته دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس افتتاح جایگاه آثار شهدا در فرمانداری و رونمایی از نقاشی دیواری شهدا جهادگر بر دیوار اداره جهاد کشاورزی با همکاری اداره بنیاد شهید، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا