شهردار فیروزکوه:

طرح جابجایی مرکز پسماند در کارگروه شهرستانی در دست بررسی است

شهردار فیروزکوه گفت: هدف از برگزاری مانور امروز نظام مند کردن راه‌های دسترسی به سایت و پاکسازی مرکز دفن پسماند بود و طرح جابجایی مرکز پسماند فیروزکوه از سیاه بنه در کارگروه شهرستانی در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، جعفر پرج در خصوص ساماندهی مرکز دفن پسماند شهرستان گفت: بر مبنای ابلاغیه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مقرر شد ساماندهی سایت دفن زباله‌های شهرستان با مشارکت شهرداری فیروزکوه، شهرداری ارجمند، بخشداری های فیروزکوه و ارجمند انجام و اجرای آن تسریع گردد.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره محیط زیست فیروزکوه مقرر شد پنجم مهر ماه مانور دستگاه‌ها و ادوات را در راستای پاکسازی سایت برگزار کنیم و مسئولیت هماهنگی امورات بر عهده معاونت خدمات شهری شهرداری فیروزکوه واگذار شد؛ روز گذشته هم اجرای این طرح آغاز گردید و امیدواریم سایر دوستان هم بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

شهردار فیروزکوه در ادامه در خصوص اعتراضات مردم لاسم چشمه مبنی بر جابجایی مرکز دفن پسماند، خاطرنشان کرد: این مکان بیش از دو دهه است که توسط کارگروه شهرستانی تحت عنوان مرکز دفن زباله شهرستان فیروزکوه به شهرداری تحویل داده شده و مقدمات انتقال سند سیاه بنه هم در دست اقدام است.

پرج هم چنین افزود: موضوع انتقال سایت با توجه به دفن زباله های شهرستانی در جلسه مطرح شد؛ مقرر شد کارگروهی تشکیل و موضوعات بررسی و مکان‌هایی نیز پیشنهاد شود تا در نهایت تصمیمات لازم برای جابجایی سایت در کارگروه اتخاذ گردد.

شهردار فیروزکوه با تاکید بر ارزیابی زیست محیطی طرح جابجایی مرکز پسماند شهرستان، اظهار داشت: دغدغه اهالی لاسم چشمه به‌جا است و بعد از ارزیابی شهرستانی باید اداره کل محیط زیست نیز بررسی هایی را انجام داده و سایر مراجع ذیربط هم بایستی در این راستا نظرات خود را اعلام نمایند تا اتخاذ تصمیمات نهایی کارگروه، پسماند به مرکز فعلی منتقل شده و طرح ساماندهی آن انجام خواهد شد.

پرج در ادامه عنوان کرد: هدف از برگزاری مانور روز پنجم مهر ماه نیز نظام مند کردن راه‌های دسترسی به سایت بود؛ نباید این چنین باشد که هر خودرویی تردد در این مسیر داشته باشد؛ حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری فیروزکوه مسئولیت نظارت بر امورات را برعهده دارد؛ سایر بخشداری ها و شهرداری ارجمند نیز در این راستا با معاونت خدمات شهری شهرداری فیروزکوه همکاری دارند.

وی در خصوص درآمد مرکز پسماند اذعان داشت: تاکنون این موضوع در سطح شهرستان، درآمدزا برای متولیان امر نبوده اما بر مبنای مصوبات استانی و شهرستانی قرار بر این شد که شرکت مدیریت پسماند شهرستان با عضویت دو شهرداری فیروزکوه و ارجمند و تعاونی دهیاران بخش مرکزی و ارجمند، تشکیل شده و سهام هر عضو مشخص گردد.

شهردار فیروزکوه در پایان تاکید کرد: اکنون نیز انجام این امر در مرحله ثبت شرکت است تا پس از اخذ مجوز نهایی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و تکنولوژی بازیافت پسماند در این سایت استفاده نموده و به غیر از درآمدزایی در راستای حفاظت از منابع زیست محیطی نیز گام های اثربخشی برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا