شهردار فیروزکوه:

علت اصلی ماندگاری کم آسفالت، نمکپاشی در فصل زمستان است/مجموعه ای موفق خواهد بود که انتقادپذیر باشد

شهردار فیروزکوه گفت: قطعاً مجموعه ای موفق خواهد بود که انتقادپذیر باشد؛ مجموعه شهرداری آماده پذیرش هر گونه انتقادی بدون غرض ورزی است و من پاسخگویی به شهروندان را جزو وظایف ذاتی خود می دانم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، جعفر پرج، شهردار فیروزکوه در خصوص پروژه های شهرداری در سال جاری گفت: اجرای فاز دو جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهرک کوهسار، زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر، تعویض جداول فرسوده، تکمیل و راه اندازی ساختمان شماره دو آتش نشانی، احداث و تجهیز پارک های سطح شهر است؛ پروژه دیگری که در بحث فضای سبز داریم فاز اول ساماندهی محور خطوط لوله نفت-گاز شهرک ولیعصر است.

شهردار فیروزکوه در ادامه افزود: پیمانکار برخی پروژه ها مشخص شده، در حال حاضر در سطح شهر فعال هستند؛ برخی در مرحله شناسایی پیمانکار است؛ یکی از مشکلات عمده شهرداری عدم استقبال پیمانکاران جهت شرکت در مناقصات شهرداری است؛ این مشکل مختص فیروزکوه نیست، عمده شهرداری ها در انتخاب پیمانکار با مشکل مواجه هستند.

پرج در خصوص ساختمان شهرداری اظهار داشت: در خصوص ساختمان شهرداری، اداره حفاظت محیط زیست مدعی مالکیت آن هستند؛ در سنوات گذشته طرح شکایت شد و ما هم سعی کردیم به نوعی تعامل را ایجاد کنیم و در آخرین هماهنگی صورت گرفته با حضور آقای رسولی نژاد درصدد هستیم از طریق دوستان محیط زیست کشور و دیوان محاسبات این مشکل اختلاف را برطرف کنیم.

وی در خصوص برنامه های شهرداری در هفته دولت عنوان کرد: شهرداری فیروزکوه چندین پروژه را برای هفته دولت سال جاری در دستور کار قرار داده است؛ مجتمع تجاری شهرداری، معبر ۱۸ متری، احداث پارک در سطح شهر از جمله پروژه هایی است که امیدواریم در موعد مقرر به مرحله بهره برداری و افتتاح برسد.

شهردار فیروزکوه در خصوص آسفالت شهر فیروزکوه و خرابی های متوالی آن اذعان داشت: باید به این نکته توجه داشت شهرستان ما منطقه سردسیری است و ماندگاری آسفالت در شهر ما نسبت به شهرهای دیگر کمتر است؛ علت اصلی ماندگاری کم آسفالت، نمکپاشی در فصل زمستان است؛ بحث حفاری هایی که ادارات انجام می دهند، نیز در این زمینه وجود دارد؛ عمدتاً این مسائل را مردم از چشم مدیریت شهری می بینند در حالی که هر کدام مدیران مجزایی دارند؛ برخی مواقع دادن مجوز برای حفاری ها علیرغم میل شهرداری و به دلیل ضرورت هایی است که وجود دارد.

پرج ادامه داد: به طور مثال در بحث انتقال آب به روستاهای پشت کوه کل شهر باید حفاری انجام شود؛ از مقابل شهرک صنعتی تا سه راهی امیریه این حفاری ها باید انجام شود؛ بحث دیگر تصفیه خانه، اصلاح و توسعه شبکه آب است؛ ادارات مربوطه اصرار دارند اگر مجوز در سال جاری داده نشود نمی توان اعتبار این پروژه ها را جذب کرد و این اعتبار به شهر دیگری اختصاص می یابد؛ در اینجا نیازمند سعه صدر مردم هستیم، هر عمران و آبادی در ابتدا خرابی دارد.

در پایان شهردار فیروزکوه، ضمن تشکر از مجموعه رسانه ای دیمه نیوز، اذعان داشت: قطعاً مجموعه ای موفق خواهد بود که انتقادپذیر باشد؛ مجموعه شهرداری آماده پذیرش هر گونه انتقادی بدون غرض ورزی است و من پاسخگویی به شهروندان را جزو وظایف ذاتی خود می دانم؛ مسئولین دوایر شهرداری نیز بنا بر وظیفه قانونی خود موظف هستند نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا