امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

علت اصلی مشکل واردات واکسن، سنگ اندازی و تحریم آمریکا بود

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: عزاداری و توسل به اهل بیت علیهم السلام مایه برکت، سعادت و عاقبت بخیری است؛ خودکفایی در عرصه واکسن ایرانی ضروری بود تا در صورت نیاز، بدون معطلی و التماس از دیگران تولید کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان گفت: کسی که لقمه حرام بخورد، تا چهل روز دعایش مستجاب نمی‌شود.

وی درباره لقمه حرام خاطر نشان کرد: لقمه حرام در نسل و فرزندان آثار بد می‌گذارد؛ رشوه، ربا، کم کاری در اداره، کم فروشی و کلاه گذاشتن سر مردم و عدم پرداخت واجبات مالی از مصادیق لقمه حرام است.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به عزاداری در ماه محرم تصریح کرد: عزاداری و توسل به اهل بیت علیهم السلام مایه برکت، سعادت و عاقبت بخیری است.

حجت الاسلام حیدری افزود: هیئات مذهبی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مایه زینت اهل بیت علیهم السلام باشند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه درباره واردات واکسن بیان داشت: مقام معظم رهبری هیچگاه واردات واکسن را به طور مطلق منع نکردند، بلکه از ورود واکسن غیر ایمن منع کردند تا به مردم آسیب دیگری نرسد.

وی عنوان کرد: علت اصلی مشکل واردات واکسن، سنگ اندازی و تحریم آمریکا بود که با ساخت واکسن ایرانی رفع شد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا گفت: تنها راه مقابله با تحریم های آمریکا، قوی شدن و تکیه بر ظرفیت های داخلی است که در ساخت واکسن ایرانی ثابت شد.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: متأسفانه برخی از مردم دچار خودتحقیری هستند و دستاورد بزرگ واکسن ایرانی را مسخره می‌کنند، در حالی که واکسن ایرانی دارای بهترین کیفیت و کمترین عارضه است.

وی با اشاره به خودکفایی در عرصه تولید واکسن ایرانی تصریح کرد: از آنجا که ممکن است نیاز به واکسیناسیون سالانه داشته باشیم، خودکفایی در عرصه واکسن ایرانی ضروری بود تا در صورت نیاز، بدون معطلی و التماس از دیگران تولید کنیم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: ساخت واکسن ایرانی صرفه اقتصادی هم دارد، زیرا هرچند در ابتدای کار هزینه زیادی دارد ولی با راه اندازی خط تولید، هزینه کم خواهد شد و حتی با تولید انبوه، صادرات و درآمدزایی هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا