مسئول فضای سبز شهرداری فیروزکوه خبر داد؛

غرس ۳۵۰ اصله نهال در فیروزکوه در هفته درختکاری

مسئول فضای سبز شهرداری فیروزکوه گفت: در مجموع در هفته درختکاری ۳۵۰ اصله نهال در شهرستان فیروزکوه کاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سمیه باطبی اظهار کرد: در هفته درختکاری در شهرستان فیروزکوه ۱۰۰ اصله نهال در آرامستان بهشت رضوان غرس و ۱۰۰ اصله نهال نیز در مدارس نجمه و ۱۷ شهریور کاشته شده و کاشت نهال در مدارس سطح شهر در دستور کار است.

وی با اشاره به غرس ۵۰ اصله نهال در آرامستان تختی، بیان کرد: ۵۰ اصله نیز برای زوج های جوان در نظر گرفته شده و ۵۰ اصله دیگر در سطح شهر کاشته شده است.

مسئول فضای سبز شهرداری فیروزکوه با اشاره به توزیع رایگان گل بین نمازگزاران جمعه این شهرستان طی روز گذشته، عنوان کرد: علاوه بر اقداماتی که در هفته درختکاری در خصوص کاشت نهال و توسعه فضاهای سبز شهری انجام شده، در طول سال ۱۴۰۱ حدود یکهزار و ۵۰۰ اصله نهال و یکهزار اصله درختچه و حدود هزار جعبه گل بنفشه و ۵۰۰ گل داوودی در سطح شهر کاشته شده است.

باطبی در خصوص سرانه فضای سبز فیروزکوه، گفت: سرانه فضای سبز شهرستان فیروزکوه ۱۴.۵۸ مترمربع و استاندارد این سرانه ۲۰ مترمربع است، با این تفاسیر فیروزکوه در سطح استان تهران جزو شهرستان‌های با سرانه فضای سبز خوب است، البته باید این نکته را در نظر داشت که گستره باغات سطح شهر در این سرانه محسوب نشده و این سرانه شامل بلوارها، میادین، پارک‌ها و جنگل‌هایی است که شهرداری احداث کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ شهرداری فیروزکوه پلاک‌کوبی الکترونیکی ۳ هزار و ۵۰۰ اصله درخت را انجام داده است، ادامه داد: برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است که بین ۵ الی ۸ هزار درخت پلاک‌کوبی شود.

مسئول فضای سبز شهرداری فیروزکوه گفت: در سال ۱۴۰۱ احداث، توسعه و تجهیز دو پارک در محله دشت ناصر نیز علاوه بر بازسازی پارک‌های سطح شهر اجرایی شده است.

باطبی در خصوص اقدامات شهرداری فیروزکوه در آستانه سال نو، تاکید کرد: در آستانه سال نو گل‌کاری سطح شهر با ۳ هزار جعبه گل بنفشه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا