رئیس امور مالیاتی شهرستان فیروزکوه:

فرار مالیاتی در شهرستان فیروزکوه وجود ندارد/ بهره مندی مودیان از ۱۰۰٪ بخشودگی جرائم قابل بخشش، با پرداخت مالیات خود تا یک ماه پس از صدور قطعی مالیات

رئیس امور مالیاتی شهرستان فیروزکوه گفت: وصولی اداره امور مالیاتی شهرستان فیروزکوه به ویژه به دلیل وجود شرکت ها، وضعیت نسبتاً مطلوبی دارد؛ در اداره امور مالیاتی فیروزکوه مطالبات معوق که قابل توجه باشد نداریم اما مطالبات جاری وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید محمد حسینی هراندهی، رئیس امور مالیاتی شهرستان فیروزکوه ضمن عرض تبریک هفته مالیات، گفت: امیدوارم فرهنگ مالیات در جامعه نهادینه شود که ان شاءالله این امر با تلاش سازمان و همکاری مودیان گرامی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به امر تسلیم اظهارنامه مشاغل تصریح کرد: درخصوص تسلیم اظهارنامه مشاغل که موعد آن تا پایان خرداد ماه بوده و به دلیل کرونا تا پانزدهم تیر ماه تمدید گردید مودیان محترم مالیاتی استقبال بسیار خوبی داشته اند و بیش از ۹۰ درصد مودیان دارای شرایط موضوع دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م توانستند از شرایط توافق استفاده نمایند.

حسینی افزود: کسانی هم که نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام نموده اند از تسهیلات مقرر بهره مند شوند که این امر نشانده فرهنگ مالیاتی می باشد که در همین جا لازم است تشکر ویژه ای از مودیان محترم داشته باشم که در این شرایط سخت تعامل بسیار خوبی با اداره امور مالیاتی داشته اند.

رئیس امور مالیاتی شهرستان فیروزکوه درباره تعداد کارمندان این اداره اظهار داشت: ۱۹ نفر در اداره امور مالیاتی شهرستان فیروزکوه مشغول فعالیت هستیم که ضمن قدردانی از همکاران خدوم، پاکدست و متخصص اعلام می دارم که کلیه امور مربوط مالیاتی در این اداره انجام می شود و همچنین مالیات ارزش افزوده که قبلاً زیر مجموعه اداره کل ارزش افزوده استان تهران بوده از سال گذشته به اداره کل شرق استان و فیروزکوه ملحق و ادغام گردید و بر همین اساس بدونِ اینکه امکاناتی، جز یک نفر نیروی انسانی، به این اداره اضافه شود همه آن فعالیت ها را در این مجموعه انجام میدهیم.

وی درخصوص روند وصول مالیات در شهرستان فیروزکوه، بیان داشت: وصولی اداره امور مالیاتی شهرستان فیروزکوه به ویژه به دلیل وجود شرکت ها، وضعیت نسبتاً مطلوبی دارد و ما توانستیم نسبت به سال های گذشته علیرغم همه مشکلاتی که برای مردم و فشارهای اقتصادی که وجود داشته، بدونِ فشار آوردن بر مردم و مودیان، مالیات را وصول کنیم و آن حد قابل قبولی که پیش بینی شده بود به انجام برسانیم.

رئیس امور مالیاتی شهرستان فیروزکوه درباره اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه خالی که در مجلس یازدهم تصویب شد، گفت: این قانون وجود دارد اما شهرهای دارای بیش از یکصد هزار نفر جمعیت مشمول این نوع مالیات میشوند، ولی قانون مکلف کرد همه افراد حتی در روستاها در سامانه مربوطه ثبت نام کنند، یعنی همه افرادی که صاحب املاک هستند باید در آن سامانه ثبت نام نمایند تا بتوانند از معافیت یا مواردی که مشمول نمیشوند مطلع و بهره مند شوند.

وی افزود: مهم این است که افراد شناسایی شوند، به تبع شهرهای دارای جمعیت کمتر از صدهزار نفر معاف هستند اما اگر سامانه را تکمیل نکنند مشخص نیست که آیا این فرد مثلاً فقط در فیروزکوه خانه دارد یا اینکه در شهرهای دیگر هم صاحب املاک است یا خیر.

حسینی درباره امکانات و یا کمبودهای اداره مالیات فیروزکوه اظهار داشت: نمیتوان گفت منابعی که وجود دارد کامل و کافی است اما منابع و امکانات اداره مالیات شهرستان فیروزکوه خوب است و ما با همان امکاناتی که‌ داریم توانستیم حداکثر بهره را ببریم؛ سازمان امور مالیاتی از نظر تعداد نیروی انسانی کمی ضعیف است و به اندازه کافی نیروی انسانی ندارد و ما هم از آن مجموعه مستثنی نیستیم اما فعالیت همین تعداد نیرویی که داریم بسیار عالی است.

رئیس اداره امور مالیاتی فیروزکوه خاطر نشان کرد: ما حتی در شرایط کرونا هم جزو مشاغل ضروری بودیم و در وضعیت قرمز کرونایی که یک سوم کارمندان باید در اداره حضور داشتند، پنجاه درصد نیروهای ما به صورت داوطلبانه و با رعایت پروتکل ها در اداره حضور پیدا میکردند.

وی با اشاره به مطالبات اداره مالیات شهرستان بیان داشت: در اداره امور مالیاتی فیروزکوه مطالبات معوق که قابل توجه باشد نداریم اما مطالبات جاری وجود دارد، به تبع افراد برای موارد مقرر می آیند و پرداختی های خود را انجام میدهند اما معوقه ای نداریم.

حسینی درباره فرار مالیاتی در شهرستان فیروزکوه بیان داشت: روند گزارش فرار مالیاتی چون از طریق سیستمی است از همان استان تهران ردیابی میشود، در شهرستان فیروزکوه هم مواردی که به عنوان فرار مالیاتی باشد نداشتیم اما مواردی بوده که به دلیل عدم اطلاع افراد از موارد قانونی ممکن است مودی مراجعه نکرده یا اظهارنامه را دقیق تکمیل نکرده باشند که بیشتر به دلیل عدم آگاهی بوده است.

رئیس امور مالیاتی فیروزکوه درباره مهلت ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی اذعان داشت: ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی تا روز گذشته ۱۵ تیرماه تمدید شده بود و افراد میتوانستند مالیات را بیشتر در چهارچوب آن توافقی که سازمان اعلام کرده، یعنی فرم های توافق را از طریق سیستم ارسال کنند و این کمک بزرگی است، حدوداً چهار سالی است که رقم های کمتر از دو میلیون و پانصد هزار تومان که امسال شده سه میلیون تومان بدون تغییر نسبت به سال قبل پرداخت نمایند، این امر هم رضایت مودیان را به دنبال دارد و هم تکالیف آنها را کمتر میکند.

حسینی همچنین درباره مهلت پرداخت مالیات برای املاک، مستغلات و اشخاص حقوقی بیان داشت: گروه املاک و مستغلات و اشخاص حقوقی هم تا آخر تیرماه فرصت دارند که اظهارنامه خود را ارسال و مالیات خود را در چهارچوبی که مشخص است پرداخت کنند؛ درخصوص گزارش فصلی هم فرصت آن بعد از هر فصل ۴۵ روز است و برای اظهارنامه ارزش افزوده هم تا ۱۵ تیرماه فرصت داشتند اظهارنامه را تسلیم کنند، مانند همیشه که برای هر فصل این امر یعنی تسلیم اظهار نامه مالیات برارزش افزوده، اتفاق می افتد.

وی با اشاره به بخشودگی جرائم قابل بخشش گفت: با توجه به بخشنامه ای که سازمان صادر کرده، مودیان در زمان و موعد مقرر پس از صدور قطعی، تا یک ماه اگر مالیات خود را پرداخت کنند میتوانند از صد در صد بخشودگی جرائم قابل بخشش استفاده کنند.

حسینی افزود: مودیانی که نمی توانند مالیات خود را یکجا پرداخت کنند می توانند نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام نمایند، ولی میزان بخشودگی در خصوص مالیات قطعی شده به نسبت ماه هایی که به تاخیر می افتد دو درصد کاهش بخشودگی خواهند داشت که البته خیلی قابل توجه نیست، اما مهم این است که مودیان با مراجعه به موقع بتوانند از فرصت خوب بخشودگی جرائم بهره ببرند؛ این بخشودگی به ویژه در بخش مالیات بر افزوش افزوده بسیار چشمگیر می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا