فعالیت در ۱۴ رشته صنایع دستی بانوان فیروزکوه ساماندهی می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه گفت: برخی از کارگاه‌های صنایع دستی در شهرستان فعالیت ندارند یا محصولات تولید شده آن‌ها به روز نمی‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مژگان ژاله خاکی،سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه در نشست هم اندیشی بانوان روسای ادارات فیروزکوه اظهار کرد: متاسفانه بهره مندی بسیاری از این بانوان از تسهیلات مشاغل خانگی در برخی موارد منجر به تولید و عرضه محصولات صنایع دستی نشده است.

وی اشاره داشت: آموزش مجدد و تکمیلی رشته‌ها نقش بسیار مهمی در گسترش و فعال شدن کارگاه‌ها شهرستان دارد که در این خصوص هم برای اعزام مربی از تهران هماهنگی شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه بیان کرد: این اداره آمادگی کامل را دارد تا در صورت اتمام دوره‌های آموزشی تکمیلی و پیشرفته، نسبت به ایجاد و تجهیز ۵ کارگاه بزرگ صنایع دستی در شهرستان اقدام کند.

ژاله خاکی همچنین گفت: ادارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و امور بانوان فرمانداری فیروزکوه قبل از معرفی متقاضیان تسهیلات بانکی برای رونق بخش صنایع دستی و مشاغل خانگی حتما هماهنگی‌های لازم را با میراث فرهنگی شهرستان انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا