رئیس اداره صمت شهرستان فیروزکوه:

فیروزکوه هیچ کمبودی در آرد و نان ندارد

ذبیح الله یعقوبی گفت: با توجه به اینکه ۹۵% نانوایی‌های سطح شهرستان به صورت اجاره می باشد هزینه نانوایی نیز بیشتر می شود و با این مقداری که پخت می کنند اجاره کردن نانوایی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد به همین جهت از کمبود آرد گلایه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ذبیح الله یعقوبی رئیس اداره صمت شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: به‌دلیل موضوعات مطرح شده در مورد کمبود آرد طرح کیل گیری را در سطح شهرستان اجرا کردیم به این صورت که مکانی که نانوایی قرار دارد و تعداد درخواستی که برای نان در آن منطقه وجود دارد پایش می‌شود و مصرف واقعی آن نانوایی بدست می‌آید؛ نتایج به دست آمده از این طرح در جلسه کارگروه بعدی مطرح و اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما حدود یک ماه پیش مشکل کمبود آرد در سطح شهرستان داشتیم که طی جلسه‌ای با مدیرکل غله استان تهران و معاون بازرگانی سازمان صمت استان تهران، مدیرکل دفتر هماهنگی های امور اقتصادی استانداری تهران در فرمانداری فیروزکوه بحث کمبود آب را مطرح کردیم و برای شهرستان فیروزکوه ۲۵ تن افزایش سهمیه آرد گرفتیم.

رئیس اداره صمت شهرستان فیروزکوه بیان داشت: با توجه به اینکه ۹۵% نانوایی‌های سطح شهرستان به صورت اجاره می باشد هزینه نانوایی نیز بیشتر می شود و با این مقداری که پخت می کنند اجاره کردن نانوایی برای آنها صرفه اقتصادی ندارد به همین جهت از کمبود آرد گلایه می‌کنند درحالی که ما در شهرستان فیروزکوه هیچ کمبود آرد و نانی نداریم.

یعقوبی افزود: کشور ما طوری است که نان زیاد مصرف می‌کنیم و بر اساس جمعیت شهری نیز ما بیشتر از استاندارد مورد نیاز در سطح شهر نانوایی داریم.

وی عنوان داشت: این افزایشی که برای سهمیه آرد گرفتیم اولویت را بر اساس طرح کیل گیری که انجام دادیم نانوایی‌های روستاهای شهرستان فیروزکوه و تعدادی از نانوایی های داخل شهر قرار دادیم.

رییس اداره صمت شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: قالب اعتراضات به این جهت بود که در حمل آرد تاخیر صورت می گرفت اما برای جلوگیری از این موضوع نماینده شرکت حمل خلیج فارس را خواستیم و از وی تعهد گرفتیم تا دیگر تاخیری برای حمل و نقل نداشته باشند.

یعقوبی در خصوص ارائه نان برای دامداری ها بیان داشت: حدود سه ماه گذشته یک مورد گزارش در خصوص فروش نان به دامداری ها برای تغذیه دام در روستای جلیزجند داشتیم که ما متصدی نانوایی را خواستیم و از وی تعهد گرفتیم و از آن به بعد هم گزارشی در این خصوص نداشتیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما به هیچ وجه در سطح شهرستان عرضه و فروش آرد خارج از شبکه نداریم و اگر این اتفاق بیفتد به شدت برخورد می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا