قرارگیری ۳۷ درصد از مساحت شهر فیروزکوه در بافت فرسوده

شهردار فیروزکوه با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی بافت های فرسوده در گرو مشارکت شهروندان است گفت: نزدیک به ۳۷/۸ درصد از مساحت شهری فیروزکوه در بافت فرسوده قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، جعفر پرج، شهردار فیروزکوه تصریح کرد: بیشتر بلوک های مصوب بافت فرسوده در بخش جنوبی شهر در محلات مسجدسی، تختی، پشت راه آهن، قنبرآباد، وره وا، مفت آباد، هندورزان و جمشیدآباد، با جمعیتی نزدیک به ۷۰۰۰ نفر واقع شده است.

پرج در ادامه افزود: نزدیک به ۳۷/۸ درصد از مساحت شهری فیروزکوه در بافت فرسوده قرار دارد و شامل ۱۰۲ بلوک با بیش از ۱۳۰۰ قطعه ملک می باشد که سطحی حدود ۶۸ هکتار با احتساب معابر و حدود ۴۱ هکتار بدون احتساب معابر است.

وی اذعان داشت: دفتر تسهیلگریِ نوسازی، مشارکت اجتماعی و توسعه محله ای به کارفرمایی شهرداری فیروزکوه طی قراردادی در شهریورماه سال۱۳۹۹ به عنوان نخستین دفتر در سطح شهرهای استان تهران راه اندازی شد.

شهردار فیروزکوه همچنین خاطر نشان کرد: مشارکت شهروندان ساکن در بافت های فرسوده فیروزکوه، مهمترین نقش را در اجرای این طرح ایفا می نماید.

پرج در پایان تاکید کرد: دفتر تسهیلگری فیروزکوه تاکنون اقداماتی را در حوزه کالبدی و اجتماعی با محوریت شناسایی و مطالعه بافت فرسوده و افزایش سطح مشارکت اجتماعی اجرایی نموده است که این اقدامات تا رسیدن به نتایج طرح ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا