شهردار فیروزکوه:

لایروبی انهار بر اساس قانون بر عهده امور منابع آب است

شهردار فیروز کوه گفت: لایروبی و جلوگیری از سیل بر اساس قانون بر عهده امور منابع آب است و تفکیکی در حوزه شهری و غیر شهری قائل نشده است.

به گزلرش پایگاه خبری دیمه نیوز، علیرضا صادقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر امور آب قدرت اجرایی ندارد، اعتبارات تأمین و به شهرداری داده شود تا شهرداری موارد را انجام دهد، توضیح داد: احداث کانال از دامنه کوه و در محدوده شهر تا نهر کنگرخانی  از بروز حوادث آینده جلوگیری خواهد کرد و در صورت تامین اعتبارات شهرداری  این مهم را انجام می دهد.

وی افزود: بحران سیل اخیر ابتدا در شهر و منازل مسکونی محله پیام فجر آغاز  و سپس وارد نهر کنگرخانی شد و لازم است تا نهرکنگرخانی  برای پیشگیری از حوادث مشابه دیوارسازی و لایروبی شود.

شهردار فیروز کوه گفت: رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و اجرای پروژه های سطح شهر را در طی ۹ ماه گذشته در دستور کار قرار دادیم و با امکانات و منابع محدود مالی بیشترین توان خود را صرف کردیم اما اعتقاد دارم کارهایی که انجام می شود در خور شأن مردم نیست.

صادقی ادامه داد: افزایش ظرفیت ذخیره سازی پایش تصویری سطح شهر، افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت سردخانه کشتارگاه سنتی دام و بازسازی ساختمان کشتارگاه و خریداری تجهیزات برای پارک ها و تداوم بازسازی پارک ها و تأمین روشنایی آن ها انجام شده است.

آسفالت معابر اصلی شهر و جدول گذاری در حال اجرا است

وی افزود:مطالبه چندین ساله مردم دشت ناصر برای آسفالت معابر اصلی و جدول گذاری انجام شده و پیاده رو سازی با مشارکت شهروندان در حال انجام است و دو پارک نیز در این منطقه احداث شده که تجهیز آن در دستور کار است، تجهیزات ترافیکی و وسایل ایمنی خریداری و نصب تابلوهای اطلاعاتی شهر انجام شده و ساماندهی ترافیکی در حال انجام است.

شهردار فیروز کوه گفت: برای آب های سطحی چند نقطه مشکل داشتیم که در شهرک کوهسار ادامه فازهای قبلی اجرایی شده و پیگیر تأمین اعتبارات برای ادامه آن هستیم، ساماندهی پشت هتل نیما آغاز شده و محله جمشید آباد و کوچه شهید چمنی نیز اجرایی شده،آبنمای  میدان راه آهن فعال شده و برای اجرای پروژه نور پردازی شهری برنامه ریزی کردیم و روشنایی معبر ۱۸ متری نیز به زودی انجام خواهد شد.

صادقی توضیح داد: تغییر کاربری زمین ساختمان شهرداری، بازسازی پله های ارتباطی چند محله، طراحی پارک شهری خلیج فارس در مساحت ۲۰ هکتار توسط مشاوربا پیش بینی پیست دوچرخه سواری، مسیر سلامت پیاده روی، بازارچه صنایع دستی، دریاچه و رستوران، پارک بانوان و محل اسکان مسافران و رفع بسیاری از کمبودهای شهری در آن دیده شده است.

ارسال ۶ هزار و ۵۰۰ پرس غذا به مزداران در جریان سیل اخیر

وی اضافه کرد: برای احداث ایستگاه آتش نشانی دشت ناصر و دریافت یک خودرو آتش نشانی را با جدیت پیگیر هستیم و در سیل مزداران به عنوان پشتیبان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰  پرس غذا به منطقه ارسال شده و بیل و کلنگ، بادگیر، تجهیزات ماشین آلات، ارسال نیروها و ادوات و تأمین موارد مورد نیاز در کنار دستگاه های استانی و شهرستان های مختلف که با مدیریت استاندار در منطقه حضور دارند، انجام شده است.

شهردار فیروزکوه گفت: درسیل فیروزکوه خوشبختانه با حضور به موقع عوامل مدیریت بحران و همکاران شهرداری و شورا، سعی کردیم در مواردی که خسارت ها بالا بود، ابتدا آب و گل و لای پاکسازی شود و هم اکنون نیز پاکسازی معابر در حال انجام است و به دنبال برآورد خسارات هستیم.

۴۸ میلیارد تومان بودجه شهرداری محقق شده است

شهردار فیروز کوه گفت: بودجه ما در سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان بود و تقریبا ۴۸ میلیارد تومان محقق شد و امسال بودجه سالجاری ۴۹ میلیارد تومان پیش بینی شده ولی وضعیت درآمدی مناسب نیست و کارها متوقف نشده و با توجه به محدودیت فصل کاری و علیرغم محدودیت بودجه در حال فعالیت هستیم.

صادقی به مطالبه آسفالت معابر توسط شهروندان اشاره و گفت: با توجه به اهمیت ترددها لکه گیری و آسفالت معبر ۴۵ متری، منطقه دشت ناصر، شهرک کوهسار و برخی از معابر شهر انجام شد و از امروز فاز دوم لکه گیری و آسفالت بالغ بر ۴.۶ میلیارد تومان پروژه لکه گیری و روکش آسفالت به صورت جداگانه قرارداد تنظیم شده که محلات بافت فرسوده و سایر معابر در آن دیده شده که از امروز شروع و تا قبل از پایان فصل کاری مابقی لکه گیری آسفالت نیز انجام شود و پس از اجرای پروژه فاضلاب شهری روکش آسفالت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری ملاقات مردمی در روزهای سه شنبه ، اظهار داشت: علاوه بر روزهای سه شنبه در سایر روزهای هفته نیز پی گیر مشکلات شهروندان هستیم

شهردار فیروزکوه گفت: برای احداث و بهره برداری از شهربازی ورودی شهر، پارک کوهستان، رستوران مجلل و بهره برداری از تبلیغات محیطی پس از پایان قرارداد پیمانکار برنامه ریزی شده و در این راستا از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دعوت می کنیم.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفردر شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا