مانور ایمنی و زلزله در مدارس فیروزکوه

دانش آموزان هنرستان پسرانه امام علی فیروزکوه در بیست و چهارمین مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله، مهارت‌های لازم در برابر این حادثه را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حمید کمندی، معاون جمعیت هلال احمر فیروزکوه در این خصوص گفت: دانش آموزان این هنرستان قبل از به صدا درآوردن آژیر خطر آموزش‌های لازم برای پناه گیری مناسب، بانداژ، حمل مصدوم و انتقال به مناطق امن را کسب کردند.

کمندی در ادامه افزود: ویژگی خاص این مانور استفاده از تیم آنست و سگ‌های جستجوگر بوده که یک نفر مصدوم جاسازی شده در کلاس درس و بدون اطلاع قبلی پیدا و به مناطق درمانی انتقال داده شد.

فاطمه سیر مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه نیز در این مانور اظهار کرد: با توجه به معقوله بسیار مهم آموزش و آمادگی روحی روانی دانش آموزان در مقابل حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله آمادگی لازم را داریم تا همچون قبل و پررنگ‌تر از قبل شاهد آموزش‌های دستگاه‌های خدمات رسان در مدارس مان باشیم.

حیدرقلی قاسم زاده معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دستگاه‌های امداد رسان در این مانور بیان داشت: تمام زمینه‌ها در شهرستان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا