فرماندار فیروزکوه عنوان کرد:

مخاطرات پرندگان مهاجر و انتشار ویروس آنفلوآنزا حاد پرندگان

فرماندار فیروزکوه در کارگروه تخصصی آنفولانزا ی فوق حاد پرندگان شهرستان بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص مخاطرات پرندگان مهاجر و انتشار ویروس آنفلوآنزا حاد پرندگان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، کامبیز کریمی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان آزاد وحشی گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور در کریدورهای پروازی مهم این پرندگان جهت توقف برای زمستان در زیستگاه های آبی و تالابهای کشور یا عبور موقت، این همزیستی پرندگان می تواند سبب انتقال عوامل مختلف عفونی از جمله ویروس آنفلوآنزا در بین پرندگان شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه افزود: بر اساس اعلام برنامه ملی کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طرف سازمان دامپزشکی کشور، ۴ شهرستان ملارد، ورامین، دماوند و قرچک که اغلب مناطق پر تراکم پرورش طیور می باشند از شهرهای پر خطر استان تهران محسوب می شوند.

وی در ادامه بر اعمال مقدمات پیشگیرانه دستگاه‌ها و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی جهت ارتقای سطح بهداشتی و امنیت زیست محیطی تاکید داشت.

وی با بیان اینکه در جلسات استانی بر جلوگیری از انتشار آلودگی پرندگان به ویروس آنفلوآنزا با توجه به مرز مواصلاتی مشترک با استان مازنداران تاکید شده است گفت: در همین راستا اطلاع رسانی به کلیه شهروندان از طریق فضای مجازی، و همچنین فضاسازی محیطی در شهر و روستا توسط شهرداران و دهیاران در راستای حفظ سلامت ساکنین شهرستان ضرورت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا