مراسم تودیع و معارفه دادستان فیروزکوه

مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان فیروزکوه با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون اداره مالی دادگستری استان تهران و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مراسم تودیع عباس رضایی و معارفه توحید مظفری دادستان جدید شهرستان فیروزکوه با حضور زارعی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، رحمتی معاون اداره مالی دادگستری استان تهران و مسئولین شهرستانی در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه برگزار شد.

هدف از جابجایی مدیران حوزه قضایی ارائه بهتر خدمت رسانی قوه قضاییه به مردم است

کوروش زارعی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید فیروزکوه با اشاره به اهمیت نقش دادستان در احقاق حقوق مردم و ایجاد امنیت اظهار داشت: نقش دادستان در صیانت از جامعه در مقابل جرم و اجرای عدالت بسیار خطیر و مهم است؛ دادستان باید در رسیدگی به پرونده ها ادله کافی را جمع اوری کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

زارعی با تاکید بر اینکه دادستان باید شخصی با نفوذ، شجاع و مقتدر باشد، خاطرنشان کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم باید قاطعانه و بدون اغماض به وظایف خطیر خود عمل کند تا شاهد پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه باشیم.

وی بر ضرورت تعامل دادستان با مردم و سایر دستگاهها تاکید کرد و یادآور شد: مادامی که مردم و مسئولین تعامل و همکاری با دادستان داشته باشند شاهد اجرای بهتر عدالت در سطح جامعه خواهیم بود
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران در پایان هدف قوه قضاییه از تغییر و تحولات و جابجایی مدیران را ارائه بهتر خدمات رسانی قوه قضاییه به مردم دانست و افزود: این تغییرات مدیریتی در حوزه قضایی از سوی ریاست کل دادگستری استان انجام شد ،قطعاً دادستان جدید شهرستان فیروزکوه مسئولیت دشواری برعهده دارد و باید تلاش کند تا بیش از گذشته مشکلات مردم مرتفع و عدالت به درستی در این شهرستان برقرار شود.

در صورت کشف جرم با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت

توحید مظفری دادستان جدید شهرستان فیروزکوه در این مراسم بیان داشت: احقاق حقوق عامه از وظایف اصلی دادستانی است که با حضور و مشارکت عامه مردم و مسئولین محقق می گردد؛ ارتباط موثر با مردم ،تکریم ارباب رجوع تعامل و همکاری با نهادها و سازمان ها همچنین کاهش جمعیت کیفری زندانهاکه از اهداف تحول سند تحول قضایی و سندچشم اندازقضایی است با رعایت اقتدار و استقرار دستگاه قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: اجرای سیاستهای مبتنی بر رفعت اسلامی نباید موجب تجلی مجرمین حرفه ای و جو ناامنی در جامعه گردد؛ براین اساس برخورد جدی و متناسب باقانون بااین دسته از افراد صورت خواهد گرفت.

مظفری بیان داشت: در موضوع حقوق بیت المال و مبارزه بافساد، پیشگیری لازم را با نهادهای امنیتی انجام و در صورت کشف جرم با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت؛ در راستای حمایت از تولید و اشتغال با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور هیچ یک از واحدهای تولیدی در نتیجه اجرای حکم تعطیل نخواهد شد.

دادستان جدید فیروزکوه خاطرنشان کرد: به لحاظ مدیریت قضایی پروندها، تصحیح در رسیدگی به پرونده‌های معوق، استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیکی در جهت استفاده از کاهش کاغذ، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف، مساجد و هیئت‌های مذهبی در جهت کاهش ورودی پرونده ها به دادسرا ها موثر عمل خواهیم کرد.

باید برای ایجاد ظرفیت های گسترده اقتصادی مبتنی بر تولید و تولید دانش بنیان تلاش کنیم

محمدحیدری منش، سرپرست فرمانداری فیروزکوه با تاکید براینکه یکی از منویات رهبر معظم انقلاب بسط وگسترش عدالت در جامعه است خاطر نشان کرد: این مهم با همکاری مجموعه محقق خواهد شد تا بتوانیم زمینه هایی را برای حرکت در مسیر عدالت اسلامی ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: حضرت امام راحل در راستای اجرای عدالت هشت توصیه مهم دارند که با عمل به توصیه ها باید برای برقراری قسط و عدل انقلابی زمینه سازی کنیم.

سرپرست فرمانداری فیروزکوه تاکید کرد: باید با کار شبانه روزی و تلاش بیش از پیش برای خدمات رسانی به مردم اقدام کنیم و در هر جایگاهی برای خدمت به مردم باید رضایت خدا را به همراه داشته باشد.

حیدری منش به ظرفیت های گسترده فیروزکوه بویژه در حوزه اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شعار امسال باید برای ایجاد ظرفیت های گسترده در بخش اقتصادی مبتنی بر تولید و تولید دانش بنیان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه های مختلف باید زمینه ساز تحقق امر مهم شعار سال در سطح شهرستان باشد، گفت: ما باید در کنار هم تلاش کنیم که زمینه سازی و بسترسازی در شهرستان شکل بگیرد تا از فرصت معافیت مالیاتی صنایع استفاده کنیم.

هدف از استقرار حاکمیت دینی استقرار عدل است

حجت الاسلام حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان فیروزکوه هدف از استقرار حاکمیت دینی را اقامه عدل دانست و اظهار داشت: خداوند متعال هدف خود از بعثت پیامبران را اقامه قسط و عدل بیان فرمود و قرآن را نازل کرد تا مردم اقامه عدل کنند.

وی با بیان اینکه ریشه حکومت به عدل گستری و برقراری عدالت است خاطرنشان کرد: استقرار عدالت در جامعه امری بسیار سخت است و زحمات قضات و کار کنان دادگستری در این زمینه قابل تقدیر است.

امام جمعه فیروزکوه تلاش برای استقرار عدالت را زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) دانست و افزود: هر کس در هر سمتی باید با رعایت عدالت برای تحقق قسط در جامعه تلاش کند.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر اینکه راه استقرار عدالت، اجرای قانون است و قانون باید فصل الخطاب باشد، گفت: هیچ کس حق ندارد جلوی قانون بایستد، همه ما باید پیرو قانون و قانونمدار باشیم و با صلابت و رافت به امور مردم بپردازیم و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در جامعه با رفتار خودآرامش و امنیت روانی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا