مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه/ محمدعباس یوسف وند به‌ عنوان رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه معرفی شد

محمدعباس یوسف وند، به‌ عنوان رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فیروزکوه روز یکشنبه مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری فیروزکوه با حضور محمد حیدری منش فرماندار، شاکرمی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران، امام جمعه شهرستان، اعضای شورای تأمین،معاونین فرمانداری، شهرداران، بخشداران،اعضای شورای اسلامی شهر فیروزکوه و برخی از مسئولین شهرستان در محل سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 گفتنی است طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه محمدعباس یوسف وند به سمت رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه منصوب و معرفی شد و از زحمات و خدمات اسماعیل درزی تقدیر شد.

لزوم ارتباط موثر دستگاه قضا و نهادهای فرهنگی

حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری اظهار داشت: ارتباط موثر و فعال دستگاه قضایی در شورای فرهنگ عمومی بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده است؛ در نظام مسائل شهرستان مسائلی همچون طلاق را داریم که امکان این وجود دارد تا با ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی، روحانیت، مساجد و پایگاه‌های فرهنگی بسیاری از معضلات و مسائل را کاهش دهیم.

باید تلاش کرد با مردم به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم شیفته و دلداده ما شوند؛ مردم ایران مردم خوب و قدرشناسی هستند؛ اگر مسئولی برای رفع مشکل مردم تلاش کند مردم قدردان هستند.

با مردم به گونه‌ای باید معاشرت نمود که اگر از این سمت و مسئولیت رفتید مردم از رفتن شما گریه کنند و ناراحت شوند؛ این معیاری است که امیرالمومنین (ع) به ما دادند.

امیدوارم همگی در انجام رسالتی که پشت این میز و صندلی و در این مسئولیت بر دوش ماست، به درستی عمل کنیم؛ باید پاسخگوی کارها و اقدامات خود باشیم.

 نجات ۱۷ شرکت از ورشکستگی در فیروزکوه

اسماعیل درزی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری اظهار داشت: شعبه ۱۰۱ را با ۳۵۰ پرونده تحویل و با رسیدگی به آنها در عرض یک سال به ۱۳۰ پرونده رساندیم، زمانی که معاون قضایی رئیس دادگستری وقت هم بودم ۷۰۰ پرونده را به ۳۵۰ پرونده رساندیم.

در خصوص احکام زندانیان نیز سعی شد تا این حکم به شکلی اجرا شود که کمترین صدمه را ببینند، بنابراین اگر به آمار آن‌ها نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که کمترین تعداد زندانیان مربوط به شهرستان فیروزکوه است، چرا که اغلب سعی کردیم از مجازات‌های جایگزین استفاده کنیم.

ما برای دفاع از مردم و خدمت به آنها کار می‌کنیم و بین مردم بودیم و هستیم، کار باید پیش خدا ارج و قرب داشته باشد، قاضی براساس مستندات رائ می‌دهد حال ممکن است برخی راضی و برخی ناراضی باشند، اما امکان تجدید نظر وجود دارد.

مطالبه ۲۵ میلیاردی یکی از بانک‌ها از کارخانه قند و شکر شهرستان که به تعطیلی آن کارخانه ختم می‌شد، با ورود به آن از تعطیلی کارخانه و بیکاری ۱۵۰ کارگر جلوگیری کردیم، از سال ۱۴۰۰ در شهرستان ستاد رفع موانع تولید را راه‌اندازی و ۱۷ شرکت را از ورشکستگی نجات دادیم.

شهرستان فیروزکوه در اسفندماه سال گذشته رتبه اول را بین ۱۵ رتبه قضایی به‌دست آورده که این مهم با تلاش همکاران قضایی و اداری میسر شده است.

نسل مفسدین در امور بیت‌المال زده خواهد شد

محمدعباس یوسف‌وند نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه شهرستان غنی از جهت علم و ادب است؛ بنده خوشحالم توفیق خدمتگزاری در این شهرستان را دارم؛ یکی از ویژگی‌های بشریت این است که می‌تواند نیازهای اطرافیان خود را برطرف نماید؛ خدمت به مردم باید سرلوحه کار باشد.

وی گفت: در شهرستان فیروزکوه تلاش خواهم کرد با استناد به اسناد بالادستی قوه قضاییه از جمله سند تحول و تعالی قوه قضائیه و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ریاست محترم کل دادگستری استان تهران بتوانم ثمرات خوبی برجای بگذارم.

رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه همچنین تاکید کرد: دو برنامه‌ای که بر اساس سند تحول در دستور کار داریم، تسریع در رسیدگی به امورات قضایی، کسب رضایت و خدمتگزاری به مردم است؛ مطمئن باشید در این برهه تمام تصمیمات دادگستری بر محور و مدار عدالت خواهد بود.

یوسف‌وند خاطرنشان کرد: به حول و قوه‌الهی و با همکاری همکاران قضایی و همراهی مدیران شهرستان نسل مفسدین در امور بیت‌المال زده خواهد شد؛ در این برهه مانع تجاوز عده‌ای به حقوق عامه خواهیم شد؛ قطعاً در این مسیر یک دست صدا نخواهد داشت و طی این مسیر به کمک همه همکاران نیاز دارد.

 احکام مجازات باید با در نظر گرفتن اصلاح مجرم و با هدف بازگشت به خانواده باشد

حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران، در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان فیروزکوه گفت: قضا و قضاوت کردن از قسط و عدل داد می‌آید و یعنی هر چیزی را سر جای خود قرار دادن و اگر کسی مظلوم واقع شد دادگستری به داد او رسیدن. لازمه این کار شجاعت، قاطعیت، اقتدار و اجرای حکم است که ممکن است با سختی‌هایی باشد و لازمه این مهم بی طرفی است زیرا داور باید بی طرف باشد.

وی با تاکید بر اینکه دادستان مدعی عموم و نماینده جامعه است، گفت: خداوند بالاترین نعمت به نام آزادی را به انسان داده است. در حکمی که صادر می‌شود را باید سه مالفه رعایت قانون، مصلحت اجتماعی و مصلحت شخص و خانواده را در نظر داشت.

شاکرمی اذعان کرد: همه جانبه‌نگری یکی از مسائل بسیار مهم است و قاضی باید جامعه‌نگر و جامعه‌شناس باشد و بر اساس اصول علمی، فنی و حقوقی و آینده‌نگری رای دهد، زیرا اثرات آن در جامعه ماندگار خواهد بود.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران افزود: در اسلام حبس در موارد نادر وجود دارد و صدور حکم در مسائل کیفری به حبس و مجازات حبس یک استثنا بوده زیرا اصل بر این است باید مجازات دیگری در نظر گرفت. در احکام زندان باید سعی شود تا حد امکان نعمت آزادی از کسی سلب نشود مگر در موارد خاص. قاضی باید با آینده‌نگری و براساس فرهنگ منطقه حکم زندان را بدهد.

وی ادامه داد: احکام مجازات باید با در نظر گرفتن اصلاح مجرم و با هدف بازگشت به خانواده باشد، قاضی باید اخلاق حرفه‌ای داشته، در هر شرایط مردم و مراجعین را تفهیم کند. باید سعه صدر داشته و رفتار، کردار، صحبت کردن و حتی نگاه کردن او جنبه اصلاحی داشته باشد. زیرا مراجعین زمانی که کار درست و رفتار درست را مشاهده کنند برای تسهیل مشکل خود به دنبال آشنا و رابط نمیگردند اما اگر اینچنین نباشد سلامت دستگاه در ذهن آن شخص مخدوش می‌شود اگرچه سالم باشد.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران گفت: وظیفه داریم با رعایت اقتدار، شجاعت، سلامت و بی‌طرفی احترام مراجعین حفظ شود، زیرا اگر اینچنین نباشد مجرمان به مردم تعرض خواهند کرد.

مجرمان باید مشاهده کنند که نماینده جمهوری اسلامی شجاعت و عدالت و اقتدار دارد و همه در برابر قانون مساوی هستند. وی با اشاره به تودیع و معارفه دادگستری جدید شهرستان فیروزکوه گفت: شجاعت، بیطرفی، صداقت و سلامت از ویژگی‌های آقای درزی است. ایشان به همراه خانواده خود چندسالی است در بین مردم حضور داشتند و پیگیر مسائل مردم بودند.

امیدواریم رئیس دادگستری جدید نیز با صداقت و عدالت و با رعایت احترام به مشکلات مردم رسیدگی کنند و مردم هم وظیفه دارند به مسئولان احترام بگذارند. زیرا در امر به معروف سه نوع امر به معروف دولت به مردم، مردم به دولت و مردم به همدیگر وجود دارند و باید کرامت و حرمت دستگاه‌های قضایی و انتظامی و … حفظ شود زیرا انها خدمتگزاران مردم هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا